خواص خرمالو در پیشگیری از سرماخوردگی

17:35 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۹۵۶
خرمالو یکی از بهترین میوه‌هایی است که در روز‌های سرد سال خوردن آن توصیه می‌شود.

خبرگزاری میزان - خبرگزاری صدا و سیما نوشت: خرمالو غنی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین B ۶، و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است و در فصل پاییز می‌تواند از سرماخوردگی و آنفلوانزا هم پیشگیری کند.

خرمالو علاوه بر اینکه برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا مفید است، می‌تواند کم‌خونی را از بین ببرد و چربی خون را کاهش دهد.

هر ۱۰۰ گرم خرمالو حاوی ۶۰ تا ۷۰ کیلوکالری، ۷۵.۵ گرم آب، ۵.۹ گرم فیبر، ۲۳ گرم قند، ۷.۶ میلی‌گرم ویتامین ث، ۲۱۰ میلی‌گرم پتاسیم، ۱۱ میلی‌گرم منیزیم و ۰.۱۵ میلی‌گرم آهن است.

خرمالو سرشار از کاروتن یا همان پیش ساز ویتامین A و همچنین لیکوپن است؛ این دو آنتی‌اکسیدان قوی باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان می‌شود و بدن را در برابر بیماری‌های مختلفی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از سرطان‌ها ایمن می‌کند.

رنگ نارنجی خرمالو ناشی از همین آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن است، برای همین هم خرمالو مانند همه میوه‌ها و سبزیجات نارنجی برای سلامتی چشم‌ها و حافظت از شبکیه چشم مفید است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *