روایت مربی ایرانی ارسلان از قهرمانی در مسابقات جهانی: کسی فکر نمی‌کرد نتیجه بگیریم

8:45 - 11 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۶۹۰
نایب قهرمان کشتی فرنگی جوانان جهان گفت: رئیس فدراسیون کشتی صربستان گفت حضورمان در ایران ریسک بزرگی است، اما در نهایت قبول کرد.

امیرحسین حسینی در گفت‌وگو با میزان، درباره نقشش در قهرمانی علی ارسلان در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان اظهار داشت: مسابقات جهانی صربستان با تمام اتفاقات بد و خوب به پایان رسید و صرب‌ها میزبانی بی‌نظیری در این دوره از رقابت‌ها داشتند. با وجود نناد لالوویچ به عنوان رئیس اتحادیه جهانی کشتی که خودش هم صرب است تمام تیم‌ها از شرایط میزبانی و داوری رضایت کامل داشتند.

وی ادامه داد: فروردین امسال علی در مسابقات اروپایی شرکت کرد، اما متاسفانه با توجه به شرایط متفاوت تمرینی که زیر نظر مربیان صربستانی داشته بود نتوانست به خوبی خودش را نشان دهد و باوجود اینکه حداقل حقش مدال طلا بود، به برنز رسید. بعد از این موضوع ارسلان جلسه‌ای را با رئیس فدراسیون کشتی صربستان برگزار کرد و از آنها درخواست کرد من به عنوان مربی به اردوی آنها اضافه شوم و تا مسابقات جهانی در کنار علی حضور داشته باشم.

دارنده مدال نقره کشتی فرنگی جوانان جهان تصریح کرد: در چند اردوی مختلف تیم ملی این کشور حضور داشتیم و در 2 اردوی اروپایی در کشورهای بلغارستان و ترکیه هم شرکت کردیم، اما بعد از گذشت مدتی با توجه به اینکه از روند تمرینی و شرایط راضی نبودیم تصمیم گرفتیم به ایران بیاییم و 2 ماه آخر را در شهر خودمان (آمل) تمرین کنیم. این موضوع را با رئیس فدراسیون کشتی صربستان در میان گذاشتیم و او گفت ریسک بزرگی است، اما در نهایت قبول کرد.

حسینی گفت: در این 2 ماه از تجربیاتی که از اساتید خودم یاد گرفته بودم برنامه‌ای 2 ماهه تنظیم کردم و در شرایط بسیار سخت در شهر خودمان تمرین کردیم. کسی فکر نمی‌کرد بتوانیم نتیجه خوبی در مسابقات جهانی بگیریم. 2 ماه، سخت و طاقت‌فرسا کار کردیم و علی هم تمام سختی‌ها را به جان خرید تا با توپ پر به صربستان برویم. حتی پدر علی هم می‌گفت اگر پسرم مدال نگیرد مقصرش تو هستی.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خداراشکر ارسلان در صربستان همه را محو کشتی‌های زیبای خودش کرد که ماحصل آن سکوی اول دنیا بود. علی فرزند ایران است و نام او را در دنیا به عنوان یک ایرانی پرقدرت می‌شناسند که شرایط ورزشی و تحصیلی او به گونه‌ای رقم خورد تا ورزش خود را در این کشور ادامه دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *