مواجهه پناهجویان اوکراینی در انگلیس با تهدید بی‌خانمانی در فصل زمستان

9:35 - 10 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۰۱۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها حاکی از آن است که هزاران پناهجوی اوکراینی در انگلیس با تهدید بی‌خانمانی و اتمام اعتبار ویزا مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - هزاران پناهجوی اوکراینی در انگلیس با اتمام اعتبار ویزا و بی‌خانمانی روبرو هستند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «اکسپرس»، بیش از هزار و 500 خانوار پناهنده اوکراینی، پس از به هم خوردن شرایط زندگی خود، مجبور شده‌اند به عنوان بی خانمان در انگلیس معرفی شوند.

از آنجایی که در انگلیس حداقل حمایت تحت طرح ویزای «خانه برای اوکراینی‌ها»، در حال اتمام است، هزاران اوکراینی در این کشور ممکن است در زمستان امسال با بی‌خانمانی مواجه شوند.

تا 20 سپتامبر در مجموع 186 هزار و 500 ویزا تحت طرح‌های وزارت کشور انگلیس در چارچوب حمایت از اوکراین صادر شده که تا همین تاریخ 129 هزار دارنده ویزا در این کشور مستقر شدند.

از این تعداد حدود 93 هزار پناهجوی اوکراینی تحت طرح «خانه برای اوکراینی‌ها» در این کشور حضور دارند و این طرح به اوکراینی‌های بدون ارتباط با انگلیس اجازه می‌دهد توسط یک فرد یا مقام محلی حمایت شوند که می‌تواند مسکن مناسب برای آنها فراهم کند.

با این حال، این طرح که از 18 مارس عملیاتی شده، تصریح می‌کند که حمایت‌های مالی شش ماه طول می‌کشد؛ آستانه‌ای که اولین توافق‌ها هفته گذشته از آن عبور کردند.

طرح توسعه اوکراین برای کسانی که می‌خواهند ترتیبات اقامت خود را طولانی کنند تنظیم شده است اما با این حال، تا 20 سپتامبر تنها حدود 24 هزار درخواست دریافت شده و این رقم حتی کمتر از ده درصد تعداد ویزاهای صادر شده است.

نسبت پایین تمدیدهای درخواست شده می‌تواند بازتابی از عوامل متعدد باشد.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده تنها حدود یک چهارم از افرادی که برای اوکراینی‌‎ها در انگلیس مسکن فراهم کرده‌اند از تصمیم خود برای ادامه این روند بعد از گذشت شش ماه خبر داده‌اند.

این امر پناهجویان اوکراینی در انگلیس را با تهدید بی‌خانمانی در فصل زمستان مواجه کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *