رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاثیر سابقه استعماری انگلیس بر سیاست‌های نژادپرستانه لندن

9:38 - 05 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۵۸۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گذشته استعماری و خشونت‌بار انگلیس همچنان سیاست‌های این کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان – بررسی آنچه اخیرا در خیابان‌های شهر «لستر» در انگلیس رخ داد مستلزم کندوکاو در تاریخ خونین خشونت استعماری و امپریالیسم این کشور است که بسیاری ترجیح می‌دهند به فراموشی سپرده شود.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، گذشته استعماری انگلیس به این کشور بازگشته است، و اگر دولت در «وست مینستر» با اشتباهات تاریخی ایجاد شده در دوران امپراتوری خود دست به گریبان نشود، صحنه برای ناآرامی‌های بیشتری در انگلیس آماده می‌شود.

فلسطین و کشمیر هر دو نماینده مبارزات استعماری کلیدی هستند که بیش از 70 سال پیش توسط انگلیس ایجاد و سپس رها شد.

انگلیس از ایجاد صهیونیسم با بیانیه «بالفور» در سال 1917 حمایت کرد، که شرایط آن در اختیار اتحادیه ملل قرار گرفت و به انگلیس برای آماده کردن فلسطین برای استقلال اعطا شد؛ مداخله انگلیس مشکل بزرگی را برای فلسطینیان بومی ایجاد کرد.

بین سال‌های 1919 تا 1936، انگلیسی‌های حاکم، زمین‌هایی را از هزاران فلسطینی گرفتند و بین شهرک‌نشینان صهیونیست اروپایی تقسیم کردند؛ انگلیسی‌ها از نیروی شدید علیه مردم محلی استفاده کردند؛ در حالی که خانه‌های آنها تخریب شد، حدود 5 هزار فلسطینی به زندان افتادند و 148 نفر دیگر کشته شدند.

در همین حال، در هند، انگلیس بر تقسیم کشور به هندوستان با اکثریت هندو و پاکستان شرقی و غربی با اکثریت مسلمان در سال 1947 نظارت کرد.

برای درک ریشه‌های آخرین خشونت ناشی از گذشته استعماری انگلیس، باید به سال 1947 نگاه کرد؛ انگلیسی‌ها وقتی از هند عقب‌نشینی کردند، یک آشفتگی مرگبار ایجاد کردند و وقتی از فلسطین خارج شدند، دوباره این کار را تکرار کردند.

وقت آن است که دولت انگلیس در «وست مینستر» باید به هر دو نمونه بی‌عدالتی آشکار بپردازد تا مردم فلسطین و کشمیر بتوانند در صلح و امنیت زندگی کنند و حامیان آنها در انگلیس و دیگر مناطق، دیگر نیازی به تظاهرات در خیابان‌ها احساس نکنند؛ صهیونیسم و ​​هندوتوا دو روی یک سکه نژادپرستی هستند و از هیچکدام نباید در انگلیس استقبال شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *