همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در ایجاد ابهام و مصونیت از مجازات در پرونده شیرین ابوعاقله

9:22 - 27 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۷۷۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا در ایجاد ابهام و مصونیت از مجازات با رژیم صهیونیستی همدست و در جنایات این رژیم شریک است.

خبرگزاری میزان - هیچ تحقیقات جنایی برای مشخص شدن اینکه چه کسی، «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره را در ماه می به شهادت رسانده، آغاز نخواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای مبهم منتشر کرده که صرفاً لحن غیرتعهدی وزارت خارجه آمریکا را منعکس می‌کرد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «احتمال زیادی وجود دارد که شیرین ابوعاقله به طور تصادفی مورد اصابت گلوله ارتش اسرائیل قرار گرفته باشد؛ در جریان تبادل آتش که در آن تیراندازی‌های خطرناک، گسترده و بی رویه به سمت سربازان اسرائیل شلیک شده است.»

البته بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی انتقادهای زیادی را برانگیخت، به ویژه از سوی خانواده «ابوعاقله»؛ اعضای خانواده وی در نامه‌ای سرگشاده می‌گویند: «ما همچنان از دولت آمریکا تقاضا خواهیم کرد که به تعهدات اعلام شده خود در قبال پاسخگویی عمل کند.»

با این حال، با علم به این که رژیم صهیونیستی با ابهام در قتل این روزنامه نگار و پرداختن به خشونت استعماری خود، راه آمریکا را دنبال کرد، هرکسی که انتظار کمک از دولت آمریکا را داشته باشد، ناامید خواهد شد.

توسل به کانال‌های بین‌المللی و دیپلماسی نیز نشان از مصونیت مطلق رژیم صهیونیستی و ساختار حامی آن است.

از این گذشته، آمریکا از خشونت رژیم صهیونیستی حمایت مالی می‌کند تا تضمین کند که پروژه استعماری تا حد زیادی بدون مانع ادامه می‌یابد.

حقوق بشر و عدالت موضوعاتی هستند که باید در مورد آنها صحبت کرد، اما آمریکا برای محافظت از فلسطینیان، حتی آنهایی که دارای تابعیت دوگانه آمریکایی هستند، معاملات سودآور با رژیم صهیونیستی را از دست نخواهد داد.

به قتل رساندن «ابوعاقله» و همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقویت مصونیت استعماری، سیستم فاسدی را که قربانیان و بستگان آنها در معرض خشونت قرار می‌دهد، آشکار می‌کند؛ در این مورد، خانواده «ابوعاقله» چاره ای جز درخواست مکرر از دولت آمریکا برای انجام و اطمینان از تحقیقات معتبر در مورد این ترور هدفمند ندارند.

توسل به نهادهای بین‌المللی نیز همین نتیجه بوروکراتیک را به همراه دارد، مانند درخواست تجدیدنظر به دادگاه کیفری بین‌المللی. گفتن اینکه خانواده گزینه‌هایی دارد که می‌تواند در برابر این فریب‌کاری به آنها متوسل شود، تنها به همان نهادها و دولت‌هایی قدرت می‌دهد که از خشونت استعماری رژیم صهیونیستی محافظت می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *