اقبالی: با کی‌روش آبرومندانه در جام‌جهانی می‌بازیم!/ اسکوچیچ تأثیری در صعود تیم ملی نداشت

0:59 - 26 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۵۳۸۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال گفت: کی‌روش ساختار دفاعی را منسجم می‌کند و آبرومندانه مقابل حریفان خود در جام‌جهانی قطر شکست می‌خوریم.

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با میزان، درباره ارزیابی‌اش از مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: متاسفانه تیم‌های فوتبال از لحاظ تشکیلاتی و سازمانی حالت سینوسی دارند و بازیکنان هم از نظر فنی، روحی و روانی از ثبات لازم برخوردار نیستند، بر همین اساس یک روز بازیکن خوب بازی می‌کند و روز دیگر کیفیت لازم را ندارند.

وی ادامه داد: تیم‌های فوتبال پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد، گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان بازیکنان بهتری جذب کردند و همین موضوع تاثیر مثبتی در عملکرد آن‌ها در لیگ برتر گذاشته بود. البته این تیم‌ها با وجود سرمایه‌گذاری زیاد، ثبات لازم را نداشتند.

*بازیکنان تیم ملی کی‌روش را دوست دارند

پیشکسوت فوتبال درباره تعطیلات لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: تعطیلات بر روی عملکرد تیم‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. بازیکنان یک هفته بازی نکنند از شرایط مسابقه دور می‌شوند. برخی از تیم‌ها انسجام تیمی خود را به دست آوردند و وقفه در مسابقات تأثیر منفی خودش را می‌گذارد. البته بعضی از تیم‌ها در تعطیلات بر روی سیستم خود کار می‌کنند و این موضوع بد نیست، اما برخی از تیم‌ها بازی دوستانه می‌گذارند، این موضوع برای‌شان مشکل ایجاد می‌کند و بازیکنان آن‌ها دچار مصدومیت می‌شوند. همچنین برخی از تیم‌ها دچار افت فیزیکی و جسمانی می‌شوند و بعضی‌ها هم از تعطیلات استفاده می‌کنند.

اقبالی درباره بازگشت کی‌روش به تیم ملی فوتبال تصریح کرد: اسکوچیچ مدیریت لازم را نداشت، اما سطح فنی و کارنامه کی‌روش بالاتر از اسکوچیچ است. البته او مشکلات اخلاقی دارد و پرخاشگر است که با فرهنگ ما سنخیت ندارد، اما بازیکنان تیم ملی او را دوست دارند و انسجام تیمی می‌تواند به وجود آورد. کی‌روش ساختار دفاعی را منسجم می‌کند و آبرومندانه مقابل حریفان خود در جام‌جهانی قطر شکست می‌خوریم. البته معلوم نیست و شاید بتوانیم در جام‌جهانی برنده شویم.

*تعدادی از بازیکنان چون دوست کی‌روش هستند دعوت می‌شوند

وی افزود: کی‌روش تنها کاری که می‌تواند انجام بدهد این است که آبرومندانه ببازیم و کمتر گل بخوریم. اسکوچیچ در اختیار فدراسیون فوتبال بود و بازیکنان چنین شخصیتی را پذیرا نیستند و رزومه و دانش کمتری نسبت به کی‌روش داشت. همچنین اسکوچیچ تاثیری در صعود تیم ملی به جام‌جهانی قطر نداشت و بازیکنان با توانایی و خلاقیت خود پیروز و راهی جام‌جهانی شدند.

اقبالی درباره لیست تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تعدادی از بازیکنان سن و سال بالایی دارند، اما از دوستان کی‌روش هستند. یک‌سری از بازیکنان جوان باید بیشتر کار کنند تا کیفیت خود را از لحاظ تاکتیکی و فنی بالا ببرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *