رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیش‌بینی افزایش 30 درصدی ترافیک در اول مهر ماه

14:41 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۴۶۹۵
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن با اشاره به اینکه هفته آینده از برچسب جدید سرویس مدارس رونمایی خواهد شد گفت: پیش بینی می کنیم در اول مهرماه 30 درصد افزایش ترافیک داشته باشیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد حسین حمیدی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت حضور یافت و درخصوص پیش بینی افزایش 30 درصدی ترافیک و حضور تیم های پلیس راهور در سطح معابر توضیح داد.


سردار حمیدی بیان کرد : چند روز دیگر مراسم بازگشایی مدارس در سال جدید را خواهیم داشت و جمعیتی که چند وقتی است که بدلیل بیماری کرونا نتوانستند به صورت حضوری در مدارس حضور یابند و این عدم حضور انها در سطح شهر کاملا ملموس بوده است.


وی افزود : اما امسال مهرماه همه عزیزان در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت حضوری، حضور خواهند داشت و در سطح شهر تردد خواهند داشت و این ترددها و افزایش حضورها کاملا شرایط ترافیکی ما را به قبل از دوره کرونا و شاید سنگین تر از دوره کرونا ببرد چرا که طی این چند وقت افزایش جمعیت و افزایش خودروها را در سطح شهر شاهد هستیم .


این مقام ارشد انتظامی افزود : لذا پیش بینی می کنیم که حداقل 30 درصد ترافیک شهر تهران که همین الان هم در برخی مقاطع با مشکلات و تراکم مواجه هستیم ترافیک اول مهر را خواهیم داشت.


وی بیان داشت : حضور خانواده ها برای رساندن عزیزان به مراکز آموزشی و مدارس و سامان نیافتن سرویس های مدارس ترافیک را تشدید خواهد کرد که در روزهای اول طبیعی است.


وی گفت : برای آنکه ما بتوانیم شرایط ترافیکی آغاز سال تحصیلی را به نحو بهتری مدیریت کنیم و وضعیت قابل تاملی را داشته باشیم همکاران بنده در تمامی بخش ها رقم زدند و پیگیر شدند که یک بخشی از آن مربوط به بحث درون سازمانی است که اقدامات انجام شده و مثلا تابلوها باید بروز رسانی می شدند ودر بخش برون سازمانی نیز اقدامات زیادی را در حوزه وزارت آموزش و پرورش شاهد هستیم که در شهر تهران تهران برای ساماندهی سرویس ها مدارس صورت گرفته است.


وی گفت : پیش بینی ما این است که حداقل برای 17 هزار دستگاه سرویس مدرسه را در روزهای ابتدای مهر باید ساماندهی کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز خانواده ها باشیم تا بتوانند فرزندانشان را با ایمنی و سلامت به مدرسه بفرستند.


سردار حمیدی گفت: این یک بخشی از کار است و ما در هفته آینده برچسبی را برای خودروهای مجاز که می توانند سرویس مدرسه را بر عهده بگیرند طراحی کرده ایم و رونمایی خواهد شد شد و به غیر از این برچسب را اجازه فعایت نمی دهیم و برخورد خواهیم کرد.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : تمام عزیزانی که قصد دارند از سرویس مدرسه استفاده کنند و یا به عنوان راننده وسیله نقلیه خود را در این کار به کارگیری نمایند می بایست حتما به مجموعه حمل و نقل شهرداری مناطق و آموزش پرورش محدوده مراجعه نمایند.


وی گفت: وضعیت راننده وسابق ان بررسی می شود و این سرویس ها با علایم مشخص تعیین می شوند و همکاران بنده کنترل خواهند کرد.


سردار حمیدی گفت: بحث بعدی حجم بالای ترددی است که در سطح شهر اتفاق می افتد و آنهم بدلیل همزمانی بازگشایی ها است مانند بازگشایی ادارت مراکز آموزشی و بخش های مختلف که از قبل طراحی های لازم را انجام داده ایم و پیشنهاد داده ایم و به شورای ترافیک استان و به استاندار محترم و همچنین به شورای ترافیک شهر تهران چند کار را پیگیری کرده ایم .


وی افزود : ابتدا بحث شناور شدن ساعات فعالیت ادارت و بخش های مختلف بود که تصویب شد و روز گذشته نیز اعلام شد که ساعات کار ادارات شناور شد و کارمندانی که دغدغه و اضطراب صبح را نداشته باشند و حداقل اثر مثبتی که دارد این است که دیگر آن دغدغه صبح را ندارند و عجله نمی کنند و همین عجله و شتاب بی نظمی ایجاد می کند و تصادفات را باعث می شود.


وی گفت : بحث دور بیست درصد کاری را پیشنهاد کرده ایم که آنه هم مصورب شد که در دوران کرونا تا درصد هم دور کاری داشته ایم و ادارت به صورت دورکاری کارهای خود را انجام می دادند و اختلالی نیز ایجاد نشد.


سردار حمیدی گفت : تردد کامیون ها در ابتدای صبح است که صبح مراجعه می کنند که حضور و تردد انها در حاشیه معابر کندی حرکت ایجاد می کند که این موضوع را تا 9 صبح ممنوع کردیم و همکاران بنده حضور خواهند داشت و اجازه فعالیت را به این عزیزان نخواهند داد که ایشان نیز مشتاقانه توصیه های پلیس را پذیرفته اند.


وی بیان داشت : پلیس مدرسه را برای مدارس طراحی کرده ایم و انضباط عبور و مرور را در سطح شبکه معبر در دستور کار داریم و این مستاله ای مهم است که در این بحث و اولیا و مربیان تلاش کنند که از درون و به جای اینکه پلیس تلاش کند به میان باید در درون مجموعه ها نیز شاهد یک همکاری خوبی باشیم تا بتوانیم در این مسیر تعامل خوبی را داشته باشیم.


سردار حمیدی گفت : بحث فعالیت ها عمرانی در طح شهر تهران است که تا 15 مهر ممنوع است که می تواند کندی حرکت ایجاد کند که امیدواریم این اقدامات فشار روزهای اول را کاهش دهد و پیش بینی همه کارشناسان این است که در روزهای اول با یک سنگینی ترافیک مواجه خواهیم شد.


وی گفت : ساعت طرح ترافیک نیز مصوب شد که تا ساعت 6 بعد از ظهر باشد که از 06:30 صبح نیز آغاز می شود که از سفرهای اضافه جلوگیری می کند . و می توانیم انضباط را شاهد باشیم و امیدواریم که کسانی که در این حوطه فعال هستند و کسانی که تکالیف انان مشخص شده است تعامل بیشتری داشته باشند و مصوبات مربوط به هر دستگاه را به خوبی اجرا نمایند و حداکثر خدمات را به مردم ارایه کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *