لزوم تشکیل اتاق وضعیت مشترک بین 2 کشور ایران و عراق/ بازگشت 50 درصد زوار ایرانی

9:36 - 23 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۹۶۳
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این که باید یک اتاق وضعیت مشترک میان 2 کشور برای تصمیم گیری مناسب در مواقع حساس تشکیل شود، اظهار کرد: تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان 2 کشور می تواند از بروز مشکلات و رفع خلأهای موجود کمک کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در دیدار سه ساعته با هیئت نظامی کشور عراق که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور در شهرستان خرمشهر صورت گرفت، اظهار کرد: در ابتدا باید خیرمقدمی داشته باشم به برادرانم که با قبول زحمت برای رفع برخی خلأهای موجود به کشور ما آمده اند.

وی با گرامی داشت یاد شهدا به ویژه شهدای بزرگی که زحمات فراوانی برای برگزاری این مراسم عظیم کشیدند، گفت: شهیدان عزیز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس انصافا 2 بزرگمردی بودند که در هر لحظه ای از شبانه روز پای کار بودند و برای رفع هر مشکلی که در رابطه با این مراسم وجود داشت با جدیت و سرعت عمل از همه مبادی مربوطه پیگیر موضوع می شدند و مشکل را رفع می کردند.

سردار اشتری با اشاره به مطالب ارائه شده توسط سرلشکر ابوجنان البصری فرمانده حشدالشعبی بصره و دیگر مسئولان نظامی کشور عراق افزود: مطالب ارائه شده نشان از اشراف بالای برادران عراقی بر موضوعات دارد و نشان می دهد دغدغه های هر دو طرف یکی است و احساس جدایی از یکدیگر نداریم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این که باید یک اتاق وضعیت مشترک میان 2 کشور برای رصد لحظه ای مرزها و تصمیم گیری مناسب در مواقع حساس تشکیل شود، اظهار کرد: تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان 2 کشور می تواند در تسهیل ترددها، امنیت و انتقال تجربیات به یکدیگر برای جلوگیری از بروز مشکلات و رفع خلأهای موجود کمک کند.

وی با بیان این که همه موضوعات در این روزها حول انوار نورانی امام حسین(ع) است، افزود: مهمترین موضوع این است که همه به عشق آقا اباعبدالله الحسین(ع) خدمت می کنند و این بهترین هماهنگی و وجه مشترک بین دو طرف است.

این مقام ارشد انتظامی کشور در ادامه با اشاره به این که در کنگره بزرگ اربعین جمعیت عظیمی وارد کشور عراق می شود و با مردم خود شهرهای عراق که جزو زوار هستند جمعیتی حدود 20 میلیون نفر را تشکیل می دهند، افزود: از این موضوع می توان به عنوان یک معجزه یاد کرد و قطعا با نگاه حضرت سیدالشهدا همراه است که این اتفاق رقم می خورد.

سردار اشتری با اشاره به حضور خود در پایانه های مختلف مرزی و بررسی میدانی موضوعات افزود: بحمداله هماهنگی مطلوبی میان مرزبانان و پلیس کشور ایران و عراق وجود داشت و به صورت مقطعی محدودیت هایی ایجاد شد که به دلیل گرمای هوا و ازدحام جمعیت برای برخی مردم مشکلاتی ایجاد کرد که می طلبد با بررسی و احصاء این مشکلات در سال های بعدی آنها را مرتفع کنیم.

فرمانده کل انتظامی در پایان با بیان این که حدود 50 درصد از زوار ایرانی به کشورمان بازگشته اند، افزود: این آمادگی در پلیس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که تجربیات خود را در اختیار طرف عراقی گذاشته و با آموزش و همکاری بیش از پیش در رفع خلأهای موجود همکاری داشته باشیم.

گفتنی است سردار اشتری در پایان این جلسه از همه حاضران دعوت کرد تا همراه خانواده هایشان به حرم امام رضا(ع) مشرف شوند و مهمان امام رئوف باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *