محکومیت بین‌المللی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی

10:19 - 28 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۹۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی با محکومیت گسترده‌ای به خصوص از سوی رسانه‌ها در سراسر جهان مواجه است.

خبرگزاری میزان - خودداری رژیم صهیونیستی از پذیرفتن مسئولیت تیراندازی به «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره، انتقاد رسانه‌های بین‌المللی را برانگیخته است.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، این امر نشان‌دهنده وخامت بیشتر روابط بین ارتش رژیم صهیونیستی و خبرنگارانی است که درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را پوشش می‌دهند.

انجمن مطبوعات خارجی آمریکا، می‌‎گوید که نتایج تحقیقات طولانی مدت ارتش رژیم صهیونیستی در مورد شهادت «ابوعاقله»، «سوالات عمده‌ای را در مورد اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در آن روز و تردیدهای جدی در مورد تعهد اعلام شده آن برای محافظت از کارکنان در آینده ایجاد می‌کند.»

این انجمن نماینده رسانه‌های بین‌المللی است که تحولات مربوط به اراضی اشغالی را پوشش می‌دهند.

«ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی، در 11 ماه می، هنگام پوشش خبری حمله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی، از ناحیه سر هدف گلوله نیروهای صهیونیستی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی اخیرا نتایج تحقیقات ادعایی خود را منتشر کرد؛ در نهایت رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن «ابوعاقله» اذعان کرد اما تیراندازی را به عنوان یک «اشتباه در طول درگیری طولانی مدت» با مبارزان فلسطینی عنوان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که هیچ تحقیقات جنایی در این باره آغاز نخواهد شد؛ این بدان معناست که نه سرباز و نه فرماندهان ارتش این رژیم هیچ مجازاتی در این باره نخواهند داشت.

با این وجود اقدامات رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی همچنان ادامه دارد؛ اخیرا دادگاه رژیم صهیونیستی بازداشت یک روزنامه نگار فلسطینی را تمدید کرد.

اخیرا نیز وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «ما همچنان به گفت‎وگو با اسرائیلی‌ها درباره پاسخگویی مسئولین قتل شیرین ابوعاقله ادامه می‌دهیم.»

با این وجود آمریکا از نتایج تحقیقات رژیم صهیونیستی در خصوص شهادت «ابوعاقله» استقبال کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *