واکنش سخنگوی دستگاه قضا به گزارش گزارشگر سازمان ملل در امور تحریم‎ها

14:36 - 22 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۳۱۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سخنگوی قوه قضاییه ضمن اشاره به انتشار گزارش آلنا دوهان، به اثرات منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر مردم کشورمان اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مطالبات مردم در خصوص مسائل حقوق بشر، گفت: نسبت به حقوق بشر بسیاری مطالباتی دارند و پیگیر این موضوع هستند، احقاق حق و انعکاس آنچه که حق است موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در واکنش به گزارش «آلنا دوهان»، گزارشگر سازمان ملل درمورد تاثیر اقدامات قهری یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر، بیان کرد: این گزارش بر وجوه ادله متقن و محکم از اهداف واعظان و مجریان تحریم ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران که صورت می‌گیرد، است.

ستایشی، ادامه داد: علی رغم فضاسازی‌ها هدف از اعمال تحریم‌ها علیه کشور، کودکان و زنان هستند، کودکانی که درگیر بیماری‌های صعب العلاج بوده و نمی‌توانند برای درمان بیماری خود دارو و یا واکسن تهیه کنند.

وی افزود: امیدواریم روزی فرا برسد که سران دولت‌های غربی پاسخ کودکان و خانواده‌هایی که عزیزان خود را به دلیل نرسیدن دارو برای درمان آن‌‎ها را، در محاکم بین المللی بدهند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به بخشی از گزارش دوهان درباره شرکت‌های داروسازی و برای وارد کردن مواداولیه و اینکه این مواد تضمین کیفیت لازم را داشته باشند با افزایش هزینه‌ها مواجه هستند، اظهار کرد: از سال ۲۰۱۱ چالش‌ها در تحویل دارو و تجهیزات پزشکی نجات دهنده آغاز شده است.

وی ادامه داد: با تحریم ایجاد شده کسانی در حوزه بیماری‌های نادر رنج می‌برند از جمله انواع سرطان‌ها، تالاسمی، ام اس، بیماری‌های پروانه‌ای، اوتیسم و ...

سخنگوی دستگاه قضا در بخش دیگری گفت: رعایت حقوق بشر و برگزاری دادگاه‎های صالح را برای صیانت از حقوق ملت ایران در دادگاه‌‎های بین‌المللی برای محکومیت تحریم کنندگان ظالمانه خواستاریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *