رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقاله مرحله سوم واکسن اسپایکوژن در نشریه معتبر بین‌المللی منتشر شد

19:02 - 21 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۴۱۹۲۱
مقاله مرحله سه اسپایکوژن، اولین و تنها مقاله منتشر شده از نتایج مطالعه بالینی مرحله سوم واکسن‌های کووید تولید شده در ایران است.

خبرگزاری میزان_ صداوسیما نوشت: مقاله مرحله سوم واکسن اسپایکوژن، در نشریه بین‌المللی Clinical Microbiology and Infection با ضریب نفوذ ۱۳.۳ چاپ شده است که از برترین نشریات حوزه بیماری‌های عفونی محسوب می‌شود.

همچنین در تقسیم بندی دیگری که برای اعتبارسنجی این نشریات انجام می‌شود، این نشریه در طبقه Q۱ یا یک چهارم برتر نشریات حوزه بیماری‌های عفونی قرار گرفته است.

از نکات مورد توجه این مقاله می‌توان به اثربخشی ۷۷.۵۱ درصدی در برابر ابتلا نشدن به شکل شدید کووید-۱۹ در زمان غلبه و پیک واریانت دلتا در ایران اشاره کرد.

تا کنون پنج مقاله از مطالعات اسپایکوژن در نشریات بین المللی به چاپ رسیده است، ۲ مقاله حیوانی در نشریه Vaccine، مقاله مرحله ۲ و مقاله مرحله سه در نشریه Clinical Microbiology and Infection و مقاله نوبت یادآور (دُز بوستر) اسپایکوژن در نشریه Immunology که همگی آن‌ها از دسته نشریات Q۱ هستند، هم اکنون اسپایکوژن بیشترین تعداد مقالات منتشر شده در بین واکسن‌های داخلی را دارد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *