راهکارهای بانک مرکزی ترکیه برای مقابله با تحریم‎های اقتصادی آمریکا

11:05 - 22 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۴۰۰۱
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بانک مرکزی ترکیه متعهد به تأمین «تمام نقدینگی» مورد نیاز بانک‌های این کشور شده است.

بانک مرکزی ترکیه متعهد به تأمین تمام نقدینگی مورد نیاز بانک‌ها شدبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بانک مرکزی ترکیه متعهد به تأمین «تمام نقدینگی» مورد نیاز بانک‌های این کشور شده است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی ترکیه تدابیری در راستای تأمین ثبات اقتصادی این کشور و حفظ عملکرد کارآمد بازار‌ها اتخاذ کرد.

بانک مرکزی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای مکتوب اعلام کرد: محدودیت ۵۰ میلیارد دلاری که بانک‌ها می‌توانند برای خرید ذخیره ارز‌های خارجی استفاده کنند، می‌تواند افزایش یابد و ممکن است شرایط استفاده نیز بهبود یابد.

بر اساس این بیانیه بانک‌های ترکیه قادر خواهند بود تا از امکانات ذخیره ارزی علاوه بر سپرده‌های یک هفته ای٬ در سپرده‌های یک ماهه نیز استفاده کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: برای ارائه انعطاف پذیری بانک‌ها در مدیریت وثیقه، بانک مرکزی نرخ‌های تخفیف برای مقررات مربوط به معاملات لیره ترکیه را تجدید نظر می‌کند.

بانک مرکزی ترکیه همچنین محدودیت‌های سپرده ارز خارجی را برای معاملات لیر وام دهندگان از ۷.۲ میلیارد یورو (۸.۲ میلیارد دلار) به ۲۰ میلیارد یورو (۲۲.۸ میلیارد دلار) افزایش داده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *