صدها شهروند بحرینی قربانی سیاست سلب تابعیت از سوی رژیم آل خلیفه

11:27 - 20 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۹۱۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هزاران نفر از مردم بحرین قربانی اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه مانند سلب تابعیت، هستند.

خبرگزاری میزان – یک نهاد حقوق بشری می‌گوید که رژیم آل خلیفه صدها شهروند بحرینی را در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود سلب تابعیت کرده است.

به گزارش «bahrainileaks»، سازمان «سلام برای دموکراسی و حقوق بشر» اعلام کرد که هنوز حدود هزار شهروند بحرینی قربانی جنایت سلب تابعیت به دلیل سیاست تلافی‌جویانه رژیم آل خلیفه هستند.

در جریان جلسه مقدماتی بررسی دوره‌ای جهانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، این سازمان تایید کرد که بحرین اکنون فرصتی برای اصلاح اساسی در زمینه حقوق بشری و سیاسی دارد.

این نهاد حقوق بشری در بیانیه‌ای مطبوعاتی در وب‌سایت خود اشاره کرد که از بحرین در طول بررسی دوره‌ای جهانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته شد تا از حمایت کافی از فعالان از طریق اقدامات قانونی و افزایش نمایندگی شهروندان شیعه به‌ویژه در پلیس، نیروهای مسلح و رسانه‌های رسمی اطمینان حاصل کند.

پس از لغو تابعیت «985 شهروند» در سال 2012، از جمله «635 ملیت» بین «2017-2019»، بحرین نتوانسته به توصیه‌ها برای پایان دادن به سلب تابعیت عمل کند، و به طور نامتناسبی تابعیت شهروندان شیعه را لغو کرده است.

مخالفان در بحرین با محرومیت از شهروندی و تبعید اجباری روبه‌رو هستند، اقدامی که نقض ابتدایی‌ترین حقوق ارائه شده توسط رژیم آل خلیفه برای تداوم استبداد است.

لغو تابعیت و تبعید اجباری یکی از ابزارهای اصلی مقامات بحرینی برای سرکوب اعتراض مسالمت‌آمیز است.

این سازمان عدم موفقیت مقامات بحرینی را تایید کرد؛ هیچ پیشرفتی در زمینه درمان زندانیان؛ ارائه مراقبت‌های پزشکی و اجازه دادن به گروه‌های مستقل حقوق بشر برای بازدید از زندان‌ها صورت نگرفته است.

این بیانیه توصیه کرد که مقامات بحرین به عمل لغو تابعیت پایان دهند، تمام ملیت‌های لغو شده را بازگردانند و به نقض حقوق اعضای سازمان‌های غیردولتی منحل شده و انجمن‌های سیاسی پایان دهند.

این سازمان حقوق بشری بر لزوم پایان دادن به آزار و اذیت و تبعیض نژادی علیه شهروندان شیعه، اجازه آزادی اعمال مذهبی و پایان دادن به آزار و اذیت جامعه شیعی و اقدامات سرکوبگرانه تاکید کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر بحرین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *