رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خدائیان: نهادهاى نظارتى نقش مهمى در پیشگیرى از وقوع جرایم و تخلف دارند

22:12 - 16 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۵۷۵۴
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه نهادهاى نظارتى نقش مهمى در پیشگیرى از وقوع جرایم و تخلف دارند، گفت: اولین معیار براى اقتدار دستگاه‌هاى نظارتى به عملکرد دستگاه و میزان تاثیرگذارى آن برمى‌گردد.

خبرگزاری میزان - ذبیح الله خدائیان در جمع کارکنان بازرسی استان مرکزی هدف از انجام این سفرها را تبیین سیاست‌های رئیس قوه قضاییه و سازمان بازرسی به عنوان یک دستگاه نظارای دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف این سفرها تقویت جایگاه بازرسی استان‌ها در بین دستگاه‌ها و رفع مشکلات مربوط به بازرسی است.

وى بر ضرورت اقتدار نهادهاى نظارتى تاکید کرد و ادامه داد: نهادهاى نظارتى نقش مهمى در پیشگیرى از وقوع جرایم و تخلف دارند.

رئیس سازمان بازرسى کل کشور با بیان اینکه اولین معیار براى اقتدار دستگاه‌هاى نظارتى به عملکرد دستگاه و میزان تاثیرگذارى آن بر می‌گردد، تاکید کرد: زمانى تاثیرگذارى بازرسى احساس مى‌شود که این سازمان در بازرسى‌ها دقیق باشد.

خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسى نباید به هیچ موضوعى ورود داشته باشد مگر اینکه تمامى تخلفات، جرایم و محاسن دستگاه را احصا و با جدیت با متخلف برخورد کند؛ گفت: در کنار این آسیب‌ها و نکات منفى باید محاسن دستگاه‌ها نیز دیده شود و نکات مثبت هم مورد توجه قرار گیرد.

وى با اشاره به اینکه گزارشات سازمان بازرسى باید مستدل، متقن و مستند باشد بر لزوم توجه به شناسایى گلوگاه‌هاى فساد تاکید کرد و ادامه داد: باید با شناسایى گلوگاه‌هاى فساد و شناسایى آسیب‌هاى اصلى ریشه‌هاى فساد را خشکاند.

رئیس سازمان بازرسى کل کشور با تاکید بر اینکه باید در بازرسى‌ها به موضوعات اصلى و عمیق پرداخت از بازرسان خواست در بازرسى‌ها موضوعات کلان و ریشه اى را در دستور کار قرار بدهند.

خدائیان با اشاره به اینکه هشدارها باید قابلیت اجرا داشته باشند بر لزوم پرهیز از کلى گویى تاکید کرد و گفت: پیشنهادات متناسب با آسیب‌ها باشد و امکان رفع آن هم وجود داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *