تجاوز و آزار جنسی در ارتش آمریکا/چالش‎های قربانیان برای پیگیری پرونده‌ها

11:29 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۸۰۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش جدید منتشر شده از سوی پنتاگون بار دیگر ابعاد گسترده آزارهای جنسی در ارتش آمریکا را آشکار کرد.

خبرگزاری میزان – وزارت دفاع آمریکا به تازگی گزارش سالانه سال مالی 2021 در مورد آزار جنسی در ارتش این کشور را منتشر کرد.

یافته‌ها نشان داد که بیش از هشت درصد از زنان فعال و حدود 1.5 درصد از مردان در ارتش آمریکا در سال قبل از انجام این نظرسنجی، نوعی آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.

این گزارش می‎گوید که پنتاگون در مجموع هشت هزار و 886 گزارش آزار جنسی دریافت کرده که بیش از هزار مورد نسبت به گزارش قبلی در سال 2020 افزایش داشته است.

به گزارش «الجزیره»، دولت آمریکا در پی انتشار این گزارش مدعی شده که پایان دادن تجاوز و آزار و اذیت جنسی در ارتش این کشور همچنان یک اولویت است.

منتقدان، دولت آمریکا را متهم کرده‌اند که اقدامات لازم را که به گفته آنها برای رسیدگی به این مشکل ضروری است، انجام نداده است.

«ژان پیر کاردین»، سخنگوی کاخ سفید، می‌گوید «البته همانطور که این داده‌های جدید نشان می‌دهد، کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، اما رسیدگی به آفت تجاوز جنسی در ارتش همچنان از اولویت های وزارت دفاع و این دولت خواهد بود.»

بحران ملی

اما بیش از نیمی از افراد مورد بررسی در ارتش آمریکا می‌گویند که از واکنش زنجیره فرماندهی یا مجری قانون خود به حادثه خاص خود راضی نبودند.

قربانیان آزار جنسی در ارتش آمریکا بر این عقیده هستند که اعتماد به تمایل مقامات برای پیگیری شکایت‌ها در این زمینه بسیار پایین است و بر همین اساس شکایت برای پیگیری آزار جنسی «بسیار پر خطر» است.

«اشلی کلاهر»، مدیر تحقیقات سلامت و تاب‌آوری پنتاگون، گفت که برخی از این کاهش در پیگیری پرونده‌ها ممکن است نشان دهنده بی‌اعتمادی گسترده‌تر به ارتش و سایر سازمان‌های دولتی آمریکا باشد که در سال‌های اخیر عمیق‌تر شده است.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که در ماه دسامبر گذشته، قانونگذاران آمریکایی «قانون مجوز دفاع ملی» را تصویب کردند که شامل اصلاحاتی در سیستم قضایی نظامی این کشور می‌شد و تصمیمات مربوط به تعقیب پرونده‌های تجاوز و آزار جنسی را از دست فرماندهان نظامی خارج می‌کرد؛ با این حال، قانونگذاران و فعالان گفته‌اند که این تغییرات، به‌ویژه با توجه به بی‌اعتمادی گسترده به سیستم قضایی نظامی، پاسخگوی مقیاس چالش موجود نیست.

«جکی اسپیر»، رئیس مشترک گروه زنان دموکرات در کنگره، گفت «اطمینان از پاسخگویی ریاست نظامی و هرگونه تغییر بیشتر برای رسیدگی به این شرمساری و بحران ملی ضروری است؛ نتایج نظرسنجی نگران کننده است و در هفته‎های آینده برای پاسخ‌های بیشتر در این باره جلسه استماع برگزار خواهیم کرد.»

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا آزار جنسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *