دبیر ستاد حقوق بشر جزئیات سفر به استان کردستان را تشریح کرد

18:01 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۵۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران جزئیات سفر به استان کردستان را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان - «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در سفر به استان کردستان در جریان مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی این استان قرار گرفت.

«غریب آبادی» در بدو ورود به استان کردستان به همراه رئیس دادگستری کل و اعضای شورای قضایی این استان، با حضور در گلزار شهدا، یاد و خاطره شهدا و مقام شامخ شهیدان را گرامی داشت.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در ادامه در جلسه مشترک شورای قضایی و شورای تامین استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم هم‌اندیشی در زمینه موضوعات مرتبط با حقوق شهروندی و حقوق بشر، اظهار کرد: حمایت و ارتقای حقوق بشر به طور عام، احقاق حقوق بزه دیدگان و رعایت حقوق متهمان و محکومان باید در صدر توجهات دستگاه‎های اجرایی و نظام قضایی قرار بگیرد.

وی همچنین در جلسه هم‌اندیشی با مسئولان دستگاه‌های متولی مرز، موضوعات و مسائل مرزی مانند تروریسم و مقابله با گروهک های تروریستی، قاچاق و مسائل مرتبط با کولبران را مورد بحث و بررسی قرار داد.  

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در ادامه با حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

غریب آبادی: پیگیری درخواست‌های مردمی یک اقدام حقوق بشری است

ملاقات مردمی دبیر ستاد حقوق بشر در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه برگزار شد

«غریب آبادی» در این دیدار ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت‎های معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، بر حمایت از ایرانیان خارج از کشور و همچنین صیانت از حقوق مردم کشورمان تاکید کرد.

وی در ادامه در دیدار و نشست با گروهی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد در سنندج، ضمن تاکید بر تعامل و ارتباط تنگاتنگ دستگاه های اجرایی با سازمان های مردم نهاد و به کارگیری موثر ظرفیت های سمن‌ها در عرصه های داخلی و بین المللی، گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد تاثیر بسزایی در تقویت، ترویج و ارتقای حقوق بشر در داخل کشور دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با تعدادی از خانواده های شهدای ترور در سنندج، پیگیری حقوق قربانیان ترور و تحریم را از اولویت‌های مهم ستاد حقوق بشر در عرصه بین المللی برشمرد و افزود: در خصوص مقابله با گروهک‌های تروریستی و محاکم عاملان اقدامات تروریستی، بسیار جدی هستیم.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه سفر خود به استان کردستان، از زندان مرکزی سنندج نیز بازدید کرد و در گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان و برخی زندانیان اتباع خارجی، در جریان مشکلات و مسائل این زندانیان قرار گرفت و توصیه های لازم را ارائه کرد.
وی همچنین از کارگاه‌های تولید صنایع دستی زندانیان بازدید کرد.

این چهارمین سفر استانی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر طی شش ماه گذشته است.

«غریب آبادی» پیش از این به استان مرکزی و گلستان نیز سفر کرده بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *