افزایش بهره‌کشی و آزار جنسی از کودکان در اروپا

12:44 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۱۰۳۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمارهای منتشر شده از ابعاد گسترده آزار کودکان در کشورهای اروپایی حکایت دارد.

خبرگزاری میزان - استثمار و سوء استفاده جنسی از کودکان یکی از بدترین اشکال خشونت علیه کودکان است و جنایات جدی را تشکیل می‌دهد که مرز نمی‌شناسد.

افزایش مستمر بهره‌کشی و آزار جنسی از کودکان در اروپا، به ویژه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بر اهمیت قوانین هماهنگ ملی و همکاری بین‌المللی برای جلوگیری از این جرایم، حمایت از قربانیان و محاکمه مرتکبین تاکید می‌کند.

اتحادیه اروپا روزی را به منظور افزایش آگاهی در مورد نیاز به پیشگیری و حمایت از کودکان نامگذاری کرده است.

در واقع، سوء استفاده بیشتر در دایره اعتماد کودک (در خانه، مدرسه یا در جامعه او) رخ می‌دهد و توسط فردی که کودک او را می‌شناسد، انجام می‌شود، که گزارش دادن و غلبه بر چنین آزاری را برای کودکان بسیار دشوار می‌کند.

تخمین زده می شود که در اروپا از هر پنج کودک یک نفر قربانی نوعی خشونت جنسی است و بین 70 تا 85 درصد از کودکان قربانی آزارگر خود را می‌شناسند.

همچنین یک سوم از کودکان آزار دیده هرگز در مورد آزار و اذیت به کسی چیزی نمی‌گویند؛ دلایل عبارتند از احساس شرم و گناه، ترس از باور نکردن یا ناتوانی در تشخیص سوء استفاده.

موارد آنلاین سوء‌استفاده از کودکان در سال‌های اخیر در اروپا به شدت افزایش یافته است؛ تعداد گزارش‌‌ها از 23 هزار مورد در سال 2010 به بیش از 725 هزار مورد در سال 2019 با بیش از سه میلیون تصویر و ویدیو در این زمینه افزایش یافته است.

کمیسیون اروپا در ماه می قانون جدیدی را برای جلوگیری و مبارزه با سوء استفاده جنسی از کودکان به صورت آنلاین، پیشنهاد کرد که به کشورهای این اتحادیه اجازه می‌دهد به شرکت‌هایی مانند «فیس‌بوک و اپل» دستور دهند تا سیستم‌هایی را پیاده‌سازی کنند که می‌تواند محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان را بررسی، شناسایی و حذف کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *