بیش از ۱۱ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد

11:48 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۱۰۱۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف سه قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۱ هزار و 932 متر مربع در جزیره قشم خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی با اشاره به رفع تصرف سه قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۱ هزار و 932 متر مربع در جزیره قشم، اظهار کرد: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌خواری انجام شده است.

وی توضیح داد: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و مأموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهر درگهان و روستای تلمبو و خارج از محدوده طرح هادی روستای چاهوک غربی قرار داشت.

قهرمانی اضافه کرد: ارزش تقریبی این اراضی، ۳۸ میلیارد و 343 میلیون ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه یکی از گلوگاه‌های فساد، تصرف اراضی ملی و دولتی است، تأکید کرد: بر اساس اهداف و اولویت‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه برخورد خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *