خودکشی در میان عوامل اصلی مرگ و میر در آمریکا

8:24 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۹۶۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خودکشی همچنان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جامعه آمریکا به شمار می‌‎رود.

خبرگزاری میزان - خودکشی یک مشکل جدی بهداشت عمومی در آمریکاست که می‌تواند اثرات مضر دائمی بر افراد، خانواده‌ها و جوامع داشته باشد و عوامل زیادی در خودکشی نقش دارند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری‌ آمریکا، خودکشی از عوامل اصلی مرگ و میر در این کشور است و آمار منتشر شده شوک‌برانگیز هستند.

به گزارش «یو اس نیوز»، داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌‎دهد که خودکشی عامل نزدیک به 46 هزار مرگ در سال 2020 بوده است؛ در سال 2020، حدود 12.2 میلیون بزرگسال آمریکایی به طور جدی به خودکشی فکر کردند.

علاوه بر این 3.2 میلیون نفر از مردم آمریکا در همان سال برای خودکشی برنامه‌ریزی و 1.2 میلیون نفر اقدام به خودکشی کردند.

 نرخ خودکشی در سال 2020 حدود 30 درصد بیشتر از سال 2000 بوده است و این در حالی است که کمک‌ها در این زمینه به اشکال مختلف در دسترس بوده است.

خودکشی یک مسئله بهداشت عمومی مهم برای همه آمریکایی‌هاست، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این مشکل به‌خصوص درباره اسپانیایی‌تبارها حاد است.

محققان گزارش دادند که بین سال‌های 2010 تا 2020، میزان خودکشی در میان بزرگسالان اسپانیایی‌تبار در آمریکا بیش از 70 درصد افزایش یافته است، در حالی که جمعیت اسپانیایی‌تبارها در همین بازه زمانی تنها حدود 25 درصد افزایش داشته است.

محققان دریافتند که نه تنها نرخ خودکشی از رشد جمعیت در میان اسپانیای‌تبارها پیشی گرفته، بلکه مناطق جنوبی و غربی آمریکا بالاترین نرخ خودکشی را برای این این گروه جمعیتی داشته است.

طبق یک مطالعه جدید که همچنین افزایش قابل توجه و نگران کننده‌ای در تلاش برای خودکشی را نشان می‌دهد، حدود 4 نفر از هر 10 آمریکایی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، مراقبت‌های بهداشت روانی دریافت نمی‌کنند.

محققان، داده‌های نظرسنجی دولت فدرال آمریکا را در سال‌های 2008-2019 در مورد تلاش‌های خودکشی گزارش‌شده توسط خود افراد، تجزیه و تحلیل کردند؛ آنها دریافتند که روند خودکشی در این بازه زمانی میان بزرگسال افزایش یافته است.

با آمار سالانه مرگ و میر که در دهه‌های اخیر 60 درصد افزایش یافته است، خودکشی یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر در آمریکاست.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا نشان می‌دهد که بین سال‌های 1999 و 2018، میزان خودکشی در جمعیت آمریکا 35 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *