انجمن حمایت از زندانیان در جلوگیری از ورود به زندان موثر است

14:58 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۹۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: انجمن حمایت از زندانیان موثر در جلوگیری از ورود به زندان و بازگشت مجدد محکومان آزاد شده به زندان است.


خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در همایش  استانی، دادستانهای تعدادی از شهرستانها،  روسای  زندانها  و مدیران  عامل انجمن های حمایت  زندانیان  آذربایجان غربی گفت: انجمن حمایت از زندانیان عرصه ای مهم و کار ارزشمندی است که تلاش می شود برای حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند ارائه خدمات شود.


عتباتی افزود: وفق قانون، ما وظایفی در برخورد و مجازات مجرمان و محکومان داریم ولکن یک وظیفه انسانی و شهروندی و اخلاقی هم در کنار وظایف قانونی داریم که این دو وظیفه را با یک ملاطفت در کنار هم قرار می دهیم و به وظیفه زندان بانی اسلامی خود که صیانت از کرامت انسانی است عمل می کنیم.


عتباتی افزود: انجمن حمایت از زندانیان یکی از نهادهایی هست که کار کرد خوبی در حمایت از زندانیان نیازمند و خانواده های آنها دارد فعالیتهای مختلفی در نهادهای خیرخواه مانند ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون زندانیان انجام می شود که هر کدام در جای خود کمک بزرگی برای باز اجتماعی کردن و اصلاح محکومان هستند.


وی افزود: ما مسولین در انجمن حمایت از زندانیان امانتدار هستیم و باید در چهارچوب خدمت رسانی به زندانیان نیازمند و خانواده های آنها با احساس مسئولیت مضاعف انجام وظیفه کنیم.


عتباتی تایید کرد: جلب و جذب کمک های مردمی برای زندانیان و خانواده آنها باید جزء اولویت‌های انجمن باشد و این رویکرد که نگاه و تفکر مردم نسبت به زندانیان را تغییر دهیم خیلی مهم است چرا که زندانیان هم همشهریان و هموطنان ما هستند که در تحت شرایط خاص و مشکلات عدیده به طرف بزهکاری رفته اند و اکنون نیازمند یاری و کمک هستند.


عتباتی اضافه کرد: باید در انجمن های حمایت به سمت درآمدهای پایدار و مستمر پیش برویم تا از منابع مالی و درآمد مورد نیاز بهره مند شویم و به همان اندازه بتوانیم کمک رسانی کنیم.


 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تشکر از انجمن هایی که در کاهش جمعیت کیفری زندانها تلاش می کنند گفت: انجمن ها می توانند در این باب بسیار تاثیر گذار باشند و در جلوگیری از ورود زندانیان و بازگشت مجدد محکومان آزاد شده به زندان موثر عمل کنند.


عتباتی افزود: باید هماهنگی و همراهی لازم میان دادسرا و دادگستری ها با انجمن حمایت از زندانیان هم ایجاد شود و تلاش برای پیشبرد اهداف دستگاه قضایی استان در باب زندان و زندانی محقق شود.


محمدی مدیر کل زندانهای استان هم با تقدیر از عتباتی به جهت حضور مستمر در تمام برنامه های اداره کل زندانهای استان گفت: باید این حضور ارزشمند را که به نوعی در کشور بی‌نظیر است را قدر بدانیم و از محضر ایشان نهایت بهره را در رفع مشکلات و موضوعات زندانیان استان بهره ببریم.


محمدی با ارائه گزارش از عملکرد انجمن حمایت از زندانیان استان گفت: خدماتی که انجمن های استان انجام می دهند بسیار گسترده است ولی به خوبی منعکس نشده است که باید به نحو شایسته اطلاع رسانی شود.


محمدی به تشکیل جلسات مرتب انجمن حمایت از زندانیان تاکید کرد و از انجمن های استان که در جلسه حضور داشتند خواست با اولویت های سازمان زندانها کارهایش را پیش ببرند.


در ادامه تعدادی از اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.


پس از این جلسه عتباتی به همراه مجیدی دادستان مرکز استان و چند تن از دادستان ها و روسای زندان های استان از مراکز حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی زندان مرکزی ارومیه بازدید و از نزدیک  در جریان پیشرفت پروژه های فرهنگی آن مجموعه قرار گرفتند و با تعدادی از زندانیان هم دیدار و به درخواست‌های آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *