رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری سمنان از دادگاه‌های عمومی غرب استان بازدید کرد

23:32 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۱۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سمنان از حوزه‌های قضایی ایوانکی و آرادان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در جریان آغاز دوره های بازدید از پیش اعلام نشده از حوزه‌های قضایی سراسر استان با هدف مشاهده و بررسی حُسن اجرای امور و تکریم مراجعلن به مجموعه‌های قضایی استان ورود و در این دوره برای مدت ۷ ساعت در حوزه‌های قضایی ایوانکی و آرادان حضور یافت.

عبدالهی در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی سال۱۴۰۱ و به منظور نظارت موثر بر کیفیت اجرای امور و پیگیری تکریم مراجعین بازدید از حوزه های قضایی سراسر استان انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه افزود: تسریع همراه با سرعت و دقت در رسیدگی ها، رعایت نظم و انضباط اداری، نظم و دقت در حفظ و نگهداری پرونده ها در شعب ،انجام به موقع دستورات قضایی، بررسی دلایل موجودی شعب، پیگیری علل محول کردن اتخاذ تصمیم نهایی در پرونده ها به روزهای منتهی به پایان ماه و حساسیت و دقت در رسیدگی به پرونده های موسوم به کثیرالشاکی مورد تاکید بوده است.

عبدالهی جلب رضایت مردم را حائز اهمیت عنوان و بیان کرد: به همین منظور در حین بازدید از دادگاه عمومی بخش ایوانکی معطل ماندن مراجعین در راهروها مشاهده شد که بلافاصله بازدید متوقف و در راهرو آن مرجع قضایی مستقر و بدون واسطه و چهره به چهره مستمع مطالب مراجعین بوده و با صدور دستورات قانونی و آنی سعی در مرتفع نمودن حوائج آنان بعمل آمده و مجددا پس از استماع مطالب و گفتگو با تمامی مراجعان ادامه روند بازدید انجام شد .

یقینا پیگیری قانونی درخواست های مراجعین از مهمترین وظایف قضات و کارکنان اداری دستگاه قضایی استان به شمار می آید و عزت دستگاه قضایی به شنیدن حرف مردم است .

وی در ادامه تصریح کرد: در بازدید از تمامی شعب و واحدهای مستقر در آن حوزه های قضایی با یکایک قضات و کارمندان ملاقات و از نزدیک انجام امور قضایی بررسی و تاکید شده است که رضایت مردم با انجام سریع و با دقت و به دور از اطاله در رسیدگی به پرونده های آنان، آن هم در زمان مناسب و با صدور آراء متقن حاصل می شود.

عبداللهی درپایان افزود: موضوع کسب رضایت عمومی در انجام امور قضایی، امری انکارناپذیر است که به لحاظ اهمیت این موضوع به صورت جدی این مسئله در دستگاه قضایی استان مورد توجه واقع و پیگیری می شود.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *