رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنبش حکمت عراق : در صورت امتیاز دادن به جنبش صدر نامزد نخست وزیری تغییر خواهد کرد

18:35 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۰۱۵
عضو مجمع عمومی جنبش حکمت عراق در اظهاراتی تاکید کرد: تغییر نامزد نخست وزیری در ازای امتیاز دادن جنبش صدر امکان پذیر خواهد بود.

خبرگزاری میزان – طبق گزارش اسپوتنیک،‌ رحیم العبودی، عضو مجمع عمومی جنبش حکمت عراق در مصاحبه‌ای با شبکه کردی "روداو" تاکید کرد: طبق اعلام جریان حکمت ملی عراق به رهبری عمار الحکیم ، تغییر نامزدی محمد شیاع السودانی، نامزد پست نخست وزیری عراق از سوی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق باید در مقابل امتیاز دهی و کوتاه آمدن جریان صدر به رهبری مقتدی صدر از بعضی از شروط خود که عملی شدن آنها بشدت سخت است، صورت گیرد.

عضو مجمع عمومی جنبش حکمت عراق با بیان اینکه تابحال هیچ پیشنهاد جایگزینی برای نامزد چارچوب هماهنگی در ازای کوتاه آمدن مقتدی صدر از شروط وی، مطرح نشده است، ادامه داد: این امکان  وجود دارد که این یکی از پیشنهادات هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح باشد که با توجه به اینکه العامری از سوی چارچوب هماهنگی مجاز به مذاکره با جریان صدر است، بسیار محتمل است.

وی افزود: چارچوب هماهنگی برای مهار بحران تلاش می‌کند و این همان چیزی است که می‌توانیم آن را تسلیم در برابر اراده مردم و رفتن به سمت راه‌حل‌ها و نه به سمت تشدید تنش‌ها بنامیم.

العبودی تاکید کرد: تصمیم گیری در دستان جریان صدر خواهد بود به‌گونه‌ای که در صورت تغییر گفتمان و ماهیت تصمیمات جریان صدر، دیگران گفتمان و عملکرد خود را تغییر خواهند داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *