بازداشت کلاهبردار دیجیتالی در پایتخت

15:34 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۷۶۲
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری مجرم سایبری که با ترفند خرید و فروش ارز دیجیتال 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، چند وقت پیش در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شدم و مدت کوتاهی با وی در ارتباط بودم و پس از جلب اعتمادم معادل یک میلیارد ریال ارز دیجیتال برای فروش برای وی واریز کردم و بعد از واریز دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.


سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی های همه جانبه و تلاش بی وقفه با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم به دست آوردند که با بررسی خطوط مربوطه و عملیات مهندسی اجتماعی، این شیاد اینترنتی شناسایی شد.


رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: با به دست آمدن هویت متهم و پس از تشریفات قضائی،تیم عملیات این پلیس مجرم را در یکی از محله های غربی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.


این مقام سایبری با بیان اینکه با تجمیع پرونده مشابه 17 مال باخته شناسایی شد عنوان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکیان به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت با هویتی جعلی و جلب اعتماد شاکیان با وعده واهی سود بسیار بالا حدود 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.


وی افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.


رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *