عضویت فدراسیون قایقرانی ایران در انجمن آپتیمیست فدراسیون جهانی سیلینگ پس از 8 سال

14:23 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۵۵۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
فدراسیون قایقرانی ایران پس از یک وقفه ۸ ساله مجددا به عضویت انجمن کلاس آپتیمیست فدراسیون جهانی سیلینگ درآمد.

خبرگزاری میزان - روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، آپتیمیست یکی از مهمترین کلاس‌های رشته قایقرانی بادبانی و پایه فعالیت در این رشته ورزشی است. ایران پس از عدم پرداخت حق عضویت از سال ۲۰۱۴ از عضویت انجمن جهانی این کلاس خارج شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته، فدراسیون قایقرانی ایران مجددا به عضویت انجمن جهانی این کلاس درآمد.

رئیس فدراسیون قایقرانی ایران درباره این عضویت گفت: پس از پیگیری‌های مستمر و حمایت‌های کنفدراسیون سیلینگ آسیا، فدراسیون قایقرانی ایران مجددا به عضویت رسمی انجمن کلاس آپتیمیست فدراسیون جهانی سیلینگ (IODA) درآمد. متاسفانه در مقطعی به علت عدم پرداخت حق عضویت، ایران از عضویت این کلاس مهم خارج شد که با تلاش علاقه‌مندان و حمایت کنفدراسیون سیلینگ آسیا مجددا عضویت ایران تایید شد.

علیرضا سهرابیان افزود: قایق آپتیمیست یک قایق بادبانی کوچک است که برای استفاده نوجوانان تا جوانان ۸ تا سن ۱۵ سالگی در نظر گرفته شده است. این کلاس به‌عنوان مهمترین کلاس استعدادیابی نوجوانان، دروازه ورود به دنیای سیلینگ در سطح جهان است .

وی ادامه داد: همچنین این کلاس یکی از دو قایق بادبانی محبوب در جهان است و بیش از ۱۵۰،۰۰۰ قایق به طور رسمی در این کلاس ثبت شده و البته بسیاری دیگر ثبت نشده‌اند. آپتیمیست در بیش از ۱۲۰ کشور جهان فعال است و یکی از دو قایق بادبانی است که منحصراً برای سیلورهای زیر ۱۶ سال توسط World Sailing به رسمیت شناخته می شود.

سهرابیان در خصوص برنامه‌های فدراسیون قایقرانی در خصوص توسعه این کلاس در کشور گفت: امیدواریم با حمایت دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و تلاش مناطق ساحلی کشور به‌عنوان نقاط هدف، سیلینگ را به‌شکل پایه و از رده نوجوانان آغاز کنیم تا بتوانیم آن‌ را مانند سایر رشته های ورزشی پایه در استانهای ساحلی گسترش دهیم.

IODA در سال ۱۹۴۷ تشکیل شده و هم اکنون ۱۰۷ فدراسیون ملی عضو انجمن کلاس آپتیمیست فدراسیون جهانی سیلینگ هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *