927 مترمربع از سازه‌های غیرمجاز در شهر رشت تخریب شد

14:59 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۵۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان از اجرای حکم تخریب  927 متر مربع از سازه‌های غیرمجاز در شهرستان رشت به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال خبر داد.

خبرگزاری میزان -  حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و اجرایی از برخی تصرفات غیر مجاز در شهر رشت بازدید کردند و حکم تخریب بخشی از اراضی تصرف شده اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان  با اشاره به اینکه در سالیان گذشته افرادی سودجو اراضی ملی را تصرف کرده و با اسناد مجعول و ادعای مالکیت برای شهروندان ایجاد مزاحمت کردند،  گفت: یک سال و نیم پیش پرونده ای در این خصوص در محاکم رشت تشکیل شده و اخیرا با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

دادستان مرکز استان با بیان اینکه سازمان‌ها و نهاد‌های متولی اراضی ملی باید از ابتدای این تصرفات، پیگیری کرده و اجازه ساخت و ساز و ادامه فعالیت را از متخلفان سلب می کردند، افزود: تعلل، مسامحه و مماشات با چنین افرادی موجبات ناراضایتی مردم را فراهم کرده و اعتماد آنان را خدشه دار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر ادارات و سازمان های متولی به وظایف و تکالیف خود عمل کنند شاهد چنین معضلاتی در سطح شهر نخواهیم بود، گفت: تمام کسانی که در انجام وظیفه قانونی خود اهمال و به اموال عمومی و بیت المال تعرض کرده‌اند باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند.

دادستان مرکز استان همچنین اعلام کرد: 927 متر از این تصرفات به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال توسط ادارات متولی صبح امروز تخریب و بخش دیگر آن نیز به زودی رفع تصرف خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *