تاکید وزیر امور خارجه کشورمان بر آزادی هرچه سریعتر یکی از حجاج ایرانی از سوی پلیس عربستان

17:31 - 27 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۵۵۸۲
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای عمانی خود با اشاره به بازداشت یکی از حجاج ایرانی در جریان مناسک حج امسال توسط پلیس عربستان سعودی، بر ضرورت آزادی هر چه سریعتر وی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان و بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان امروز در مورد مهم ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

همچنین طرفین در این گفتگو آخرین مباحث مطروحه در خصوص مذاکرات وین را مورد ارزیابی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، به نقش سازنده عمان در جریان مذاکرات برای لغو تحریم ها علیه ایران اشاره و از تلاشهای این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه های طرفهای مختلف مذاکرات قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به بازداشت یکی از حجاج ایرانی در جریان مناسک حج امسال توسط پلیس عربستان سعودی، بر ضرورت آزادی هر چه سریعتر وی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه عمان نیز در جریان این گفتگو خاطر نشان کرد در چهارچوب مناسبات دوستانه دو کشور، پیگیری لازم را برای آزادی این زائر ایرانی به عمل می آورد.

بدر البوسعیدی ابراز امیدواری کرد که در همکاری مشترک همه طرفها ، شاهد نتیجه رضایتبخش مذاکرات وین باشیم.

 اميرعبداللهيان با اشاره به حسن نیت و جدیت ایران در رسیدن به توافقی خوب و پایدار افزود: پس از دریافت نظرات آمریکا، در صورت حصول اطمينان از انتفاع اقتصادي ايران از توافق و رعايت شدن خطوط قرمزمان، وارد مرحله جديدي در وين خواهيم شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد:تا در مورد همه چيز توافق نشود نمي توانيم با قطعیت از رسيدن به توافق خوب و پايدار سخن بگوييم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *