رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استخدام ۲۲ هزار پرستار در مراکز درمانی

11:49 - 27 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۵۲۱۶
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم امسال آزمون استخدامی برگزار شود گفت: ۲۲ هزار پرستار تا پایان سال جاری در مراکز درمانی استخدام می‌شوند.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: پدرام پاک آیین گفت: پرستارانی که در دوران کرونا مجاهدت کردند و رهبر انقلاب نیز بر تقدیر از آنها تاکید داشتند، مشمول اولویت در استخدام قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: هویت بخشی و تکریم عملی حرفه پرستاری با نهایی‌سازی تعرفه‌های خدمات پرستاری و ابلاغ ارزش نسبی و ضریب ریالی آن در سال ۱۴۰۱ در اجرای قانون «تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوب تیر ۸۶ و حسب تاکید رهبر معظم انقلاب در آذر ۱۴۰۰ که مطابق آن سهم سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای بسته خدمات و مراقبت‌های پرستاری در بخش بستری و بستری فوریت‌های پزشکی (اورژانس) ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد تعیین شده است.

پاک آیین تصریح کرد: ۲۰ امتیاز ویژه به این پرستاران در آزمون استخدامی اختصاص می‌یابد و تلاش می‌کنیم امسال آزمون استخدامی برگزار شود.

براساس گزارش سازمان نظام پرستاری کشور، اکنون حدود ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم و این در حالیست که چهار پرستار به ازای هر یک هزار جمعیت و حدود ۶ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در ۲۴ ساعت باید وجود داشته باشد.

۷۰ درصد پست‌های سازمانی پرستاری خالی است و کمبود پرستار در مراکز درمانی بسیار مشهود است و این موضوع به سلامت مردم آسیب می‌زند.

محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور ۱۸ خرداد در نامه‌ای به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ضمن قدردانی از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور از تلاش‌های بی‌شائبه و جانفشانانه پرستاران در دوران جولان کرونا در کشور به تشریح مشکلات و درخواست‌های سپیدپوشان نظام سلامت پرداخت و با اشاره به وعده‌های داده شده در دوران ۲ ساله و ۱۰۰ روزه شیوع کرونا به پرستاران و وضعیت بغرنج استخدامی و رفاهی آنان، خواستار رسیدگی فوری به مشکلات این قشر و جامه عمل پوشاندن قول‌ها و وعده‌ها شد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *