پشت‌پرده ماجرای واردات 4 هزار میلیارد تومانی فدراسیون شطرنج

9:45 - 28 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۴۰۷۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
با وجود نامه‌نگاری‌های فدراسیون شطرنج با وزارت ورزش و جوانان در مورد پرونده بدهی مالیاتی این فدراسیون، هنوز پاسخی از سوی این وزارتخانه ارسال نشده است.

خبرگزاری میزان - پس از 15 ماه از روی کار آمدن حسن تامینی به عنوان رییس فدراسیون شطرنج، بالاخره سکوت مسئولان این فدراسیون شکست و 2 روز پیش نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار و در آن جلسه به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داده شد.

مهمترین نکته‌ای که در این نشست تعجب اهالی ورزش را در پی داشت اظهارات تامینی درخصوص بدهی مالیاتی 14 میلیارد تومانی فدراسیون شطرنج در سال 1392 بود که به گفته رییس فعلی فدراسیون شطرنج، مسئولان فدراسیون در آن مقطع زمانی اقلامی مانند کود، شمشیر و لپ‌تاپ با حجم معاملات 4 هزار میلیارد تومان وارد کشور کرده‌اند؛ این درحالیست که در دوره ریاست پهلوان‌زاده هم دادگاهی در این زمینه برگزار شده که در آن شرکت نکردند.

این اظهارات از سوی تامینی واکنش محمدجعفر کامبوزیا رییس فدراسیون شطرنج در سال 1392 را در پی داشت و او ضمن غیر واقعی عنوان کردن این اظهارات یادآور شد که در صورت عدم انتشار اسناد از سوی فدراسیون شطرنج از مسئولان فعلی فدراسیون شکایت خواهد کرد. همچنین کامبوزیا با وجود ادعای فدراسیون شطرنج مبنی بر استفاده از کد اقتصادی فدراسیون برای واردات کالا مدعی شد که فدراسیون‌ها در آن مقطع کارت بازرگانی یا کد اقتصادی نداشته‌اند.

در شرایط فعلی قطعاً نهادهای قضایی بهترین مرجع برای رسیدگی به این پرونده مالیاتی و موضوع وارداتی که رقم آن بیشتر از اختلاس‌هایی است که در آن مقطع زمانی خبرساز شده بود، هستند و امید است هرچه سریعتر با ورود نهادهای نظارتی اصل ماجرا برای مردم روشن شود، اما نکته‌ای که در این بین به چشم می‌آید انفعال وزارت ورزش و جوانان نسبت به این موضوع است.

این درحالیست که گفته می‌شود در یک سال گذشته و از زمان حضور سیدحمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان نامه‌های متعددی از فدراسیون شطرنج به حراست و بازرسی وزارت ورزش و جوانان و همچنین دفتر وزیر ورزش ارسال شده، ولی هنوز پاسخی از سوی این وزارتخانه به فدراسیون شطرنج داده نشده است. همچنین باید یادآور شد که بین سال‌های 1390 تا 1392 سجادی در سمت معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش حضور داشت و همین باعث شده که حواشی پیرامون وزیر فعلی ورزش و جوانان و پرونده بدهی مالیاتی فدراسیون شطرنج مطرح شود.

در شرایط فعلی سکوت وزارت ورزش و جوانان و عدم جوابگویی به نامه‌های فدراسیون شطرنج باعث دامن زدن بیشتر به این حواشی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *