بابویی: دانش آموزان را از فضای مجازی به سالن های ورزش می آوریم

13:36 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۲۵۲۷
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی

خبرگزاری میزان - حسین بابویی که در توسعه ورزش‌های دانش آموزی نقش بسزایی دارد و در کنار سایر مسئولین مربوطه در آموزش و پرورش تلاش میکند تا دوران بعد از کرونا نشاط و تحرک را به دانش آموزان بازگرداند و آنها را از پای تبلت و گوشی و فضای مجازی جدا و به محیط ورزشی وارد کند ضمن ابراز رضایت از سطح کیفی مسابقات نوید برگزاری المپیاد بزرگ ورزشی در سالهای آینده را داد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی با بیان این نکته که به رغم سه سال بی تحرکی دانش آموزان استقبال خوبی از این مسابقات شده در پاسخ به این سوال که استقبال این دوره نسبت به دوره های قبل چگونه است گفت: خوشبختانه سی و یک استان در رشته های مختلف شرکت کردند که استقبال بسیار خوبی است و این نشانگر علاقمندی دانش آموزان، مربیان و مسئولین آموزش و پرورش سراسر کشور است. مسئولینی که به دنبال این بودند تا بوسیله استفاده از حضور در این مسابقات بخش قابل توجهی از کم تحرکی که طی سه سال گذشته بوجود آمده بود را جبران کنند. تلاش بسیاری برای گرایش و تمایل دانش آموزان به ورزش شده است بویژه در این سالها که به خاطر کرونا، بی تحرکی و رویکرد دانش آموزان به گوشی و فضای مجازی معضل بزرگی شده است. تلاش میکنیم با برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی آنها را از تبلت و گوشی و فضای مجازی جدا و به ورزش و شادابی و نشاط تشویق کنیم.

*سطح کیفی مسابقات این دوره را چگونه است گفت:

علیرغم اینکه بعد از سه سال وقفه( به خاطر کرونا )مسابقات را برگزار میکنیم شاهد سطح کیفی بسیار بالایی هستیم.
من با مربیان،داوران، سرپرست فنی مسابقات و رئیس انجمن دو میدانی کشور که از نزدیک نتایج را بررسی میکردند،صحبت میکردم سطح کیفی مسابقات برایشان تعجب برانگیز بود و این نشان دهنده استعداد بالای دانش آموزان است.رکوردهایی که کسب میشود بیانگر سطح کیفی مسابقات است و ما خدا را به خاطر وجود استعدادهایی که در ورزش آموزش و پرورش وجود دارد شاکریم.

*امسال چندمین دوره مسابقات دانش آموزی در حال برگزاری است؟

امسال سی و هشتمین دوره مسابقات در بخش پسران و سی و دومین دوره در بخش دختران است و این نشان میدهد بعد از انقلاب مسابقات آموزشگاه ها از چه جایگاه خوبی برخوردار است .

به نظر شما بهتر نیست مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود؟

یکی از پیشنهاداتی که روی چگونگی اجرایش فکر و برای سال آینده برنامه ریزی میکنیم این است که یک المپیاد بزرگ سراسری و ملی را در یک یا دو شهر برگزار کنیم تا دانش آموزان از سراسر کشور در رشته های مختلف شرکت کنند.اجتماع بزرگ دانش آموزان فرصت های بی بدیلی را از حیث مسائل فرهنگی و تبادلات اجتماعی و مسائل تربیتی بوجود می آورد. هر چند برگزاری مسابقات در چند استان محسنات قابل توجهی دارد زیرا وقتی شما شهری را میزبان مسابقات می‌کنید تحرکات بسیار خوبی در بحث مدیریت، تجهیز شدن،ساخت سالن ها و فراهم کردن امکانات و تجهیزات( و مسائل مختلفی که بالاخره آورده هایی به خاطر برگزاری مسابقات می تواند برای میزبان داشته باشد)بوجود می آورد، اما برای سال اینده به دنبال این هستیم که مسابقات را به صورت یک المپیاد بزرگ متمرکز برگزار کنیم.

تعامل فدراسیون ها با آموزش و پرورش چگونه است؟

خوشبختانه تعاملات و ارتباطات خیلی خوبی بین فدراسیون ها و آموزش و پرورش وجود دارد. فدراسیون ها طی سالهای اخیر بیشتر به ظرفیت بسیار بالایی که در ورزش دانش آموزی وجود دارد،توجه کرده اند و خوشبختانه به دنبال استفاده از این ظرفیت برای توسعه و قدرت بخشیدن به تیم های ملی خودشان هستند. از طرفی وزارت آموزش و پرورش و تربیت بدنی آموزش و پرورش و فدراسیون دانش آموزی،هم به جهت تکالیف قانونی هم به جهت آنچه که در سند تحول به آن اشاره شده موظف و علاقمند هستیم که از ظرفیت همه بخش های دیگر برای توسعه ورزش دانش آموزی به نفع دانش آموزان استفاده کنیم لذا در مدت اخیر تعاملات خوبی با فدراسیون های ورزشی برقرار کردیم و این قدم هایی که برداشته شده امیدها را برای تعاملات عمیق تر جهت توسعه همکاری ها بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حسین بابویی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *