رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار درباره وضعیت بحرانی پناهجویان در مرزهای یونان

11:38 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۲۱۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نهادهای حقوق بشری درباره وضعیت بحرانی پناهجویان در مرزهای یونان هشدار می‌دهند.

خبرگزاری میزان – اخیرا رسانه‌ها گزارش دادند که حدود 40 پناهجوی سوریه‌ای به مدت چندین روز در جزیره کوچکی در رودخانه مرزی یونان و ترکیه گرفتار شده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها یکی از این افراد کودکی است که در آستانه مرگ قرار دارد.

به گزارش «ریلایف وب»، در حالی که گروهی متشکل از حدود 40 پناهجوی سوری در یک جزیره کوچک در رودخانه «اوروس»، جایی که مرزهای یونان و ترکیه به هم می‌رسند، گرفتار شده‌اند، کمیته بین‌المللی نجات (IRC) خواستار نجات فوری این افراد شد.

کمیته بین‌المللی نجات هشدار می‌دهد که اخراج‌های غیرقانونی در یونان و سراسر اتحادیه اروپا به قیمت جان پناهجویان تمام می‌شود.

در میان افرادی که در این جزیره گرفتار شده‌اند، یک دختر 9 ساله در وضعیت وخیمی قرار دارد و گزارش‌ها حاکی از آن است که خواهر پنج ساله‌اش نیز پیش از این جان خود را از دست داده است.

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه پناهجویان سعی کرده بودند خود را به یونان برسانند اما از سوی نیروهای مرزی یونان به عقب رانده شدند.

با این حال، تاکنون یونان مسئولیتی در قبال نجات این افراد بر عهده نگرفته است.

همزمان، دادگاه حقوق بشر اروپا با صدور دو حکم جداگانه، یونان را موظف کرده است که به این افراد غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی ارائه دهد و از خارج نشدن آنها از خاک یونان اطمینان حاصل کند.

«دیمیترا کالوگروپولو»، مدیر کمیته بین‌المللی نجات، در این باره می‌‎گوید «این وضعیت اخیر در مرز اوروس، وحشیانه بودن اخراج پناهجویان را نشان می‌دهد که می‌دانیم در مرزهای اروپا رخ می‌دهد؛ مرگ دختر پنج ساله غیرقابل قبول است و اکنون تمام تلاش‎ها باید بر کمک به خواهر 9 ساله او که در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و همچنین گروهی که با وی است، متمرکز شود.»

به گفته وی، این وضعیت در اروپا امروز غیرقابل تصور است؛ این مردان، زنان و کودکان آسیب‌پذیر را که در یک بازی سیاسی به شدت بی‌مسئولانه گرفتار شده‌اند، دیگر نمی‌توان در چنین شرایط ناامیدکننده‌ای رها کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر یونان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *