23 مرداد؛ روز خیانت خاندان پهلوی به تمامیت ارضی

10:58 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۲۰۷۵
کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی در رابطه با موضوع سالروز جدایی بحرین از ایران و بی‌کفایتی پهلوی‌ها در دفاع از تمامیت ارضی کشور واکنش نشان داده‌اند.

خبرگزاری میزان _ روزنامه جوان نوشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی با فرارسیدن ۲۳ مرداد سالروز جدایی بحرین از ایران، از بی‌کفایتی پهلوی‌ها در دفاع از تمامیت مرزی نوشتند. کاربران به‌ویژه با استناد به سخنان هویدا، نخست‌وزیر وقت، از نحوه تفکر پهلوی به ایران گفتند.

هویدا در سخنانی پس از مواجهه با اعتراضات مردمی به جدا شدن بحرین گفته بود: «بحرین دخترمان بود عروسش کردیم و مثل هر خانواده اصیل ایرانی از آن‌ها مراقبت می‌کنیم!» در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

علیرضا زادبر: 23 مرداد ۱۳۵۰ سالروز ازدواج نامبارکی است که نباید از خاطرات محو شود. این جمله شاه نیست بلکه هویدا در اجلاس کارگری وقتی با اعتراض روبه‌رو شد، گفت: بحرین دخترمان بود عروسش کردیم و مثل هر خانواده اصیل ایرانی از آن‌ها مراقبت می‌کنیم! مجلس ایران با ۱۸۷ رأی موافق از این جدایی حمایت کرد!

احمدرضا علیزاده: فقط به این فکر کنید که اگر بحرین جزوی از خاک ایران بود، چه موقعیت استراتژیکی در خلیج فارس داشتیم... لعنت بر خاندان پهلوی. #استان_چهاردهم

حسین سوزوکی: خاطرتون هست شاهنشاه آریامهر یک شبه بحرین را تقدیم آل‌سعود کرد! ۲۳مرداد سالروز جدایی بحرین از خاک ایران است. یک لعن به روح محمدرضا پهلوی بابت وطن فروشی به بریتانیا، و یک صلوات نثار روح شهدایی که ۸ سال مقتدرانه جنگیدند و یک وجب خاک به اجنبی ندادند، بفرستین!

محمد ندیمی: یادی کنیم از هویدا نخست وزیر پهلوی: «بحرین دختر خودمان بود به هرکس می‌خواستیم شوهرش دادیم!» رهبر ایران رو به اردوغان: «اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان باشد، جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد این مرز یک ارتباط چند هزار ساله است.» #اقتدار #سالروز_تجزیه_بحرین

غلامی اراکی: احمق‌تر از محمدرضا پهلوی داریم که بحرین را داد رفت؟ بله! پدرش که دشت ناامید سیستان و کوه آرارات را داد رفت! پهلوی‌ها! خاندان خائن به خاک وطن...

کاربری با نام «سیده کاف»: محمدرضا شاه گفته بود: ساکنان بحرین عرب‌زبانند و، چون نفت اونجا تموم شده و صید مروارید صرفه نداره، بدیم بره! جمهوری اسلامی هم برای حفظ استقلال و خاک وطن، ۲۲۰ هزار شهید داد. ما مثل هم نیستیم!

م. کیائی: قهرمان ما شهید حسین خلعتبری بود که می‌گفت «اگر ذره‌ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد آن را با خون خود در خاک وطن خواهم شست و مرگ در این راه را افتخار می‌دانم»؛ نه اون محمدرضا پهلوی حقیر که استان بحرین رو دو دستی داد به انگلیس.

مصطفی مجاهد: 23 مرداد سالروز جدایی بحرین ازآغوش وطن، خاندان بی‌غیرتی که این استان را بخشیدند و گفتند دخترمان را شوهر دادیم، بدونه مهریه، بدونه شیربها. خاک تو سرتون کنم که ادعای وطن پرستی می‌کنید و دو تا فُحشِ آبدار نصیب این خاندان نمی‌کنید، بی‌غیرت‌های سلطنت طلب.

سوگند زهرایی: خدابیامرزه شاه رو، خیلی اعتقاد داشت دختر از آب و گل دراومد باید شوهرش داد، بره. ولی، چون نتونست دخترای خودش رو سروسامون بده، بحرین رو داد رفت. خب اینم نظریه دیگه، نور به قبرش بباره.

مصطفی علی‌پور: سلطنت طلب‌ها: هیچکس اندازه رضا شاه وطن‌پرست نبود! روز ۲۳ مرداد سال۵۰ شاه، بحرین استان چهاردهم ایران رو بدون هیچ چشم‌داشتی فرستاد خونه بخت... #ازدواج_آسان

کریم حقی: #بحرین استان چهاردهم #ایران اگر تنها گناه محمدرضا پهلوی تمکین در مقابل جدایی بحرین استان چهاردهم ایران از سرزمین مادری باشد، شایسته لعن و نفرین مادام‌العمر است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *