بحران یمن و کودکانی که نیاز اضطراری به مراقبت دارند

10:25 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۳۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان یمن همچنان از جهات مختلف با تهدید مواجه هستند و این موضوع نیاز به رسیدگی از سوی جامعه بین‌المللی دارد.

خبرگزاری میزان – خانواده‌های یمنی همچنان به تماشای مرگ آهسته فرزندان خود نشسته‌اند و زندگی بسیاری از مردم این کشور با تهدیدهای فراوان مواجه است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، حدود 30 هزار نفر مبتلا به بیماری‌های تهدید کننده زندگی هستند که نیاز به درمان در خارج از کشور دارند و حدود پنج هزار نفر از آنها کودک هستند.

به دلیل اثرات مخرب جنگ و بحران انسانی ایجاد شده که توسط سازمان ملل به عنوان بدترین بحران جهان توصیف شد، اکثر افرادی که نیاز به درمان در خارج از این کشور را دارند توان پرداخت هزینه‌های چنین سفری برای درمان را ندارند.

ائتلاف متجاوز سعودی در طول سال‌های اخیر همواره به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی یمن ادامه داده و در کنار این بمباران‌ها دست به محاصره یمن زده و از ورود اقلام بشردوستانه و سوخت به یمن جلوگیری کرده است.

این محاصره از سوی ائتلاف متجاوز سعودی صورت گرفت و آمریکا نیز از آن حمایت کرد.

این حمایت و پشتیبانی گسترده‌تر آمریکا از اقدامات ائتلاف سعودی به تشدید بحران در یمن کمک کرده است؛ محاصره، محدودیت‌های واردات و جنگ، همگی سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی و اقتصاد یمن را فلج کرده است.

از زمان برقراری آتش‌بس در دوم ماه آوریل، تنها 24 کشتی از 36 کشتی سوخت توسط ائتلاف اجازه ورود به بندر «الحدیده» در دریای سرخ را دریافت کرده‌اند اما هنوز کمتر از آنچه که سازمان ملل می‌گوید «برای حمایت از خدمات ضروری» در این کشور کافی است.

اگرچه در پی آتش‌بس، بمباران‌ها تا حدودی متوقف شده‌اند، اما مرگ‌های قابل پیشگیری در یمن تا زمانی که محاصره به طور کامل برداشته نشود و فروپاشی اقتصادی ناشی از جنگ معکوس نشود، پایان نخواهد یافت.

نهادهای حقوق بشری هشدار داده‌اند که بخش عمده‌ای از جمعیت یمن در حال حاضر برای ادامه زندگی به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و بسیاری از آنها امنیت غذایی ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *