رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاخ سفید: در موضوع بازرسی اقامتگاه ترامپ دخالت نمی‌کنیم

10:23 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۳۳۷
کاخ سفید می‎گوید هیچ اطلاع خصوصی از یورش اخیر ماموران اف‌بی‌آی به اقامتگاه دونالد ترامپ یا وضعیت تحقیقات وزارت دادگستری ندارد.

خبرگزاری میزان - یورش پلیس فدرال آمریکا به خانه «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا یک زلزله حقوقی و سیاسی را در این کشور آغاز کرده که پس‌لرزه‌های آن با گذشت یک هفته همچنان ادامه دارد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که یکی از وکیل‌های ترامپ در ماه ژوئن به وزارت دادگستری آمریکا گفته است که اطلاعات محرمانه دیگری در «مار-آ-لاگو»، محل اقامت رئیس جمهور سابق آمریکا، وجود ندارد.

چندین جمهوری‌ خواه ارشد، دفاع جدیدی از رئیس‌جمهور سابق آمریکا را آغاز کردند و با استناد به اختیارات رئیس‌جمهور برای از طبقه‌بندی خارج کردن اطلاعات فوق‌محرمانه، این پرسش را مطرح کردند که آیا اسناد کشف شده در اقامتگاه ترامپ واقعا بسیار حساس است یا خیر.

کاخ سفید همچنان تاکید می‌کند که آن‌ها هیچ اطلاع خصوصی از یورش هفته گذشته «اف‌بی‌آی» به اقامتگاه رئیس جمهور سابق آمریکا یا وضعیت تحقیقات وزارت دادگستری ندارند.

«کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید، گفت: «ما در این موضوع دخالت نمی‌کنیم؛ ما در جریان جزئیات قرار نداریم و خود را درگیر نمی‌کنیم.»

«ژان پیر»، بارها از اظهار نظر در مورد هر جنبه‌ای از تحقیقات فدرال در مورد ترامپ خودداری کرد، از جمله این‌که آیا «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مورد پیامدهای امنیت ملی اسناد بسیار محرمانه‌ای که ماموران فدرال گفته‌اند از اقامتگاه ترامپ یافتند، نگران است یا خیر.

در همین حال «دونالد ترامپ» از اف‌بی‌آی خواست اسناد توقیف ‌شده‌ را بازگرداند.

ترامپ در پیامی نوشت: «به تازگی معلوم شده است که اف‌بی‌آی، در یورش معروف خود به مار-آ-لاگو، جعبه هایی از اسناد مهم را برداشته است.»

به گفته وی، «من درخواست می‌کنم که این اسناد فورا به محلی که از آنجا برداشته شده است، بازگردانده شود.»

«آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای ترامپ مبنی بر این‌که اسناد از حالت طبقه‌بندی خارج شده، ندیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *