ریشه اسلام‌هراسی در جامعه کانادا و افزایش حملات به مسلمانان

12:07 - 04 شهريور 1401
کد خبر: ۴۳۹۹۶۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موارد متعدد حملات علیه مسلمانان در کانادا نشان می‎‌دهد که اسلام‌هراسی در ساختار جامعه و سیاست‌های این کشور ریشه دارد.

خبرگزاری میزان – حملات به مسلمانان در کانادا از سال 2001 روند افزایشی به خود گرفت و در سال 2017 با حمله یک فرد مسلح به مسجدی در «کبک» به اوج خود رسید؛ در این حمله شش مسلمان در هنگام اقامه نماز جان خود را از دست داده و 19 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش «آناتولی»، در حالی که اکثر کانادایی‌ها در تمامی سطوح، حمله تروریستی به این مسجد را محکوم می‌کردند، حمله تکان‌دهنده دیگر زمانی رخ داد که مردی به طور عمد با کامیون خود یک خانواده مسلمان را در ماه ژوئن سال 2021 در «انتاریو» زیر گرفت.

کانادا دومین کشور پهناور جهان به شمار می‌رود و جمعیتی 38 میلیونی دارد؛ اما بذر نژادپرستی در تمام 10 استان آن به‌خصوص در استان‌های پرجمعیت انتاریو و کبک کاشته شده و این بذر در حال رشد است.

«فاطمه عبدالله»، هماهنگ کننده ارتباطات شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) در این باره می‌گوید «در طول سال‌ها، اسلام‌هراسی در کانادا به شدت افزایش یافته است؛ ما شاهد تعدادی از حملات به جامعه مسلمان بوده‌ایم، از جمله تیراندازی در مسجد شهر کبک، حمله به خارج از مسجد سازمان بین‌المللی مسلمانان در تورنتو، کشته شدن خانواده مسلمان در انتاریو و همچنین تهدیدات و حملات مداوم به زنان مسلمان سیاه‌پوست در آلبرتا.»

به گفته وی، کانادا از نظر تعداد افرادی که در پنج سال گذشته به دلیل اسلام‌هراسی کشته شده‌اند، در میان کشورهای گروه هفت پیشرو است.

در سال 2020، پلیس کانادا دو هزار و 669 رویداد جنایی با انگیزه نفرت را گزارش کرد که بیشترین تعداد ثبت شده از سال 2009 تاکنون به شمار می‎رود.

تردیدی نیست که جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان، خشونت‌آمیزترین جنایات در کاناداست؛ همانطور که در تیراندازی مسجد کبک و حادثه انتاریو و حمله اخیر در تورنتو منعکس شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *