اعلام رشته‌های جديد و اصلاحات دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری

13:48 - 22 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۷۶۲۸
مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام رشته‌های جدید و اصلاحات مربوط به دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، علیرضا کریمیان با اشاره به انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، گفت: جداول رشته محل‌های جدید و اصلاحات رشته محل‌ها در دو بخش «پذیرش با آزمون» و «پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی» در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شده است و داوطلبان این آزمون می‌توانند در مهلت مقرر پس از مطالعه دقیق دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و مندرجات این اطلاعیه تا پایان روز شنبه ۲۲ مرداد به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در این اصلاحیه و اضافات به دفترچه ها ، اطلاعات لازم درباره  مصوبه جدید هیئت محترم وزیران درخصوص آیین‌نامه اجرایی ماده (۷۰) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

کریمیان در پایان خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی جدید اقدام کنند. اطلاعات لازم در این خصوص در سایت سازمان سنجش به نشانی https://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=1&id=7880  منتشر شده است و داوطلبان می بایست این اطلاعیه را به دقت مطالعه کنند.

گفتنی است که بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلب کنکور سال جاری برای انتخاب رشته مجاز شدند که از این تعداد ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند.

متقاضیان در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته می‌توانند ۱۵۰ کدرشته محل‌ را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.

پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره‌ای ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و دریافت کد ۱۵ رقمی به معنای تایید انتخاب رشته است. داوطلبان باید توجه داشته باشند تا زمانی که این کد را دریافت نکنند، فرآیند انتخاب رشته آنها تکمیل نشده است. پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، این رسید در یک صفحه مجزا به داوطلب ارائه می‌شود.

اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۱ شهریورماه سال جاری اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *