خداداد: با تیم نصفه و نیمه نایب قهرمان جهان شدیم/ نباید استعدادهای تکواندو را هدر بدهیم

8:45 - 22 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۶۰۹۶
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مربی تیم تکواندوی نوجوانان گفت: توانستیم در 5 وزن 4 مدال طلا بگیریم و با نصف تیم خود نایب قهرمان شدیم.

بهزاد خداداد در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم تکواندوی نوجوانان در مسابقات جهانی اظهار داشت: خیلی از تیم‌ها مانند قزاقستان، ازبکستان و … روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کرده بودند و کیفیت رقابت‌ها به قدری بالا بود که خود ما هم غافلگیر شدیم. تجربه بالای برخی هوگوپوشان تیم‌های اروپایی را هم به این موضوع اضافه کنید تا مشخص شود ملی‌پوشان ما چه کار دشواری داشتند اما در نهایت از عملکرد تیم رضایت داریم.

وی افزود: ما با 5 بازیکن به این رقابت‌ها رفته بودیم و سایر تیم‌ها 10 بازیکن همراه داشتند و متاسفانه بنا به دلایلی نتوانستیم از تمام پتانسیل موجود استفاده کنیم. اگر 2 وزن دیگر به میدان جهانی اعزام می‌کردیم، خیلی اوضاع فرق می‌کرد و احتمالا قهرمان می‌شدیم هرچند که با همین شرایط هم تا روز آخر برای کره‌جنوبی زنگ خطر را به صدا درآوردیم.

*نسل خوبی داریم که در صورت انتخاب مسیر درست آینده این رشته را تضمین می‌کنند

مربی تیم تکواندوی نوجوانان ادامه داد: تمرینات فشرده و سنگینی داشتیم و بچه‌ها کار سختی برای آماده‌سازی داشتند. توانستیم در 5 وزن 4 مدال طلا بگیریم و با نصف تیم خود نایب قهرمان شدیم. نسل خوبی داریم که در صورت انتخاب مسیر درست و کمک بزرگان و مسئولان می‌توانند آینده این رشته را تضمین کنند.

خداداد در پاسخ به اینکه آیا واقعاً این تیم با اتوبوس راهی بلغارستان شده، گفت: فدراسیون تکواندو بخاطر برخی مسائل تصمیم گرفت از ترکیه تا بلغارستان با اتوبوس تیم را اعزام کند که موضوع عجیبی هم نبود. اگر می‌خواستیم برای آن مسیر بلیت بگیریم آنقدر معطلی داشتیم که ریکاوری بچه‌ها با مشکل مواجه می‌شد. این مسائل در ورزش طبیعی است چون خوب به یاد دارم سال 98 که عضو تیم ملی بودم، ما از تهران تا استانبول با اتوبوس سفر کردیم.

*باید جایگاه از دست رفته تکواندوی ایران را پس بگیریم

مربی تیم نوجوانان در واکنش به اینکه عملکرد فنی تیم را چطور ارزیابی می کند، تصریح کرد: استاد زوار به عنوان سرمربی و من به عنوان مربی کاملاً از عملکرد تیم رضایت داشتیم. همانطور که دیدید ما چرخشی در بازی‌ها به عنوان کوچ می‌نشستیم و مربی دیگر وظیفه داشت تا بازی رقیبان را آنالیز کند. البته هادی ساعی و استاد ذوالقدر هم خیلی به ما کمک کردند. وقتی تکواندوکار حرف مربی را گوش کند و با برنامه وارد شیاپ چانگ شود، حاصل آن 4 طلا از 4 فینال و عدم شکست برابر کره‌جنوبی خواهد بود.

خداداد در پایان خاطرنشان کرد: ما سعی داریم جایگاه از دست رفته تکواندوی ایران در دنیا را پس بگیریم و مسئولان فدراسیون مربیان تمام تیم‌ها نیاز به زمان دارند تا برنامه‌های خود را پیاده کنند. یک نسل فوق العاده در نوجوانان داریم که همین حالا هم در بزرگسالان جزو مدعیان وزن خود هستند، اما نباید این استعدادها را هدر بدهیم و مثل سالیان گذشته قهرمانان المپیک نوجوانان را فراموش کنیم. بازیکنان ما نایب قهرمان جهان شدند و نیاز به نقشه راه دارند تا به امید خدا بتوانیم این رشته را به روزهای طلایی برگردانیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: تکواندو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *