سرپرست جدید دادستانی شهرستان ریگان معرفی شد

12:30 - 20 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۵۲۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با بیان این مطلب که در سند تحول و تعالی قضایی چند چالش شناسایی و چندین ماموریت به منظور رفع این چالش ها بر عهده کارگزاران قضایی و نیز سایر کارگزاران نظام گذاشته شده است، گفت: تکریم مردم و مراجعان از مهمترین اولویت های سند تحول وتعالی قضایی به شمار می رود.


خبرگزاری میزان - محمدباقر اسلامی در آیین تکریم دادستان سابق ریگان و معرفی سرپرست جدید دادسرای این شهرستان اظهارکرد: استفاده از ظرفیت های مردمی نیز در سند تحول و تعالی قضایی به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد که در این رابطه مواردی از جمله داوری، میانجی گری، استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و متنفذین محلی، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات در دسترس است و باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که نظام مقدس جمهوری اسلامی به گردن همه ما حق دارد و باید به مردم به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب، خدمت نماییم، تاکید کرد: در صورتی که رویکرد مردمی مورد تاکید در سند تحول و تعالی قضایی محقق گردد، همراهی مردم با دستگاه قضایی نیز بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: شهرستان ریگان مردم بسیار نجیب، قدرشناس، همراه و همکار با دستگاه قضایی دارد و از این رو وظیفه داریم همواره کرامت مردم را حفظ کنیم.
اسلامی رسیدگی به پرونده های قضایی در سریع ترین زمان ممکن را از اولویت های مورد تاکید در سند تحول و تعالی قضایی برشمرد و خاطرنشان کرد: قضاوت یک شغل نیست و یک منصب به شمار می رود و از این رو کار در این حوزه تابع ساعت اداری نیست.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با بیان این مطلب که در سند تحول و تعالی قضایی چند چالش شناسایی و چندین ماموریت به منظور رفع این چالش ها بر عهده کارگزاران قضایی و نیز سایر کارگزاران نظام گذاشته شده است، گفت: تکریم مردم و مراجعان از مهمترین اولویت های سند تحول وتعالی قضایی به شمار می رود.

امام جمعه شهرستان ریگان نیز گفت: سخنگو، دادستان سابق ریگان با سعه صدر و اخلاق خوش زمینه استحکام بنیان خانواده های مددجویان رای باز رافراهم کرده و برای حل مشکلات این خانواده ها تلاش کرده اند.

حجت الاسلام حبیب رضازاده، ساده زیستی را ازدیگر ویژگی های دادستان سابق ریگان دانست و ادامه داد: این موضوع یکی از شاخصه های مهم مدیر در تراز انقلاب اسلامی است.

مراد آبیار، فرماندار ریگان نیز از خدمات و تلاش های صادقانه اقای علی سخنگو، دادستان سابق ریگان تقدیر کرد و گفت: سرپرست جدید دادستانی ریگان نیز فردی شریف، مومن و متدین هستند.

سرپرست جدید دادستانی ریگان نیز گفت: تمام تلاش و کوشش خود را در راستای اعتلای عدالت و رضایت مندی مردم به کار خواهم گرفت.

سید روح الله میرتاج الدینی افزود: یکی از مهمترین مشکلات و چالش های دادستانی ریگان، کمبود قاضی و نیروی اداری است و امیدواریم در این زمینه پشتیبانی لازم از دستگاه قضایی ریگان صورت گیرد.

وی بیان کرد: توسعه فعالیت ها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و توجه به عدالت ترمیمی، شناسایی و بسیج ظرفیت های شهرستان به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای مهارت های زندگی و توسعه و تعمیق میانجی گری کیفری و صلح و سازش از طریق به کارگیری توانمندی های شوراهای حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرانی و روحانیت از دیگر موارد مورد تاکید در دادستانی ریگان خواهد بود.

در این آیین از خدمات و تلاش های علی سخنگو، دادستان سابق ریگان تقدیر و سیدروح الله میرتاج الدینی به عنوان سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ریگان معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *