رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توجه به عمق یادگیری از مهمترین اهداف مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است

22:55 - 18 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۳۳۴۱
دبیر نقشه جامع علمی کشور گفت:مهمترین آمار نگران کننده مربوط به عمق یادگیری دانش آموزان ،مغفول واقع شدن آموزش و پرورش،از بین رفتن خلاقیت و نوآوری و کم توجهی به معلمانی که به عمق یادگیری توجه میکند بود.

خبرگزاری میزان-کبگانیان در نشست خبری اعلام اصلاحیه مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع کنکور از دهه های قبل تنها راه ایجاد یک عدالت نسبی در زمانی بود که امکانات کم و جمعیت داوطلبی زیادی وجود داشت و راهی جز برگزاری کنکور که به نوعی مسابقه بود وجود نداشت.

وی گفت: اما با توجه به آمار نگران کننده‌ای که به شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید ، ستاد نقشه جامع علمی کشور برای اصلاح این آمار‌های نگران کننده وارد عمل شد و رویکرد اصلی آن این بود که بحث سنجش و پذیرش را از یکدیگر تفکیک کند.

دبیر نقشه جامع علمی کشور ادامه داد:مهمترین آمار نگران کننده مربوط به عمق یادگیری دانش آموزان ،مغفول واقع شدن آموزش و پرورش،از بین رفتن خلاقیت و نوآوری و کم توجهی به معلمانی که به عمق یادگیری توجه میکند بود.

وی افزود: گزارشات نامناسب مالی حاکی از این بود که هزاران میلیارد تومان صرف کلاس‌های کنکور می‌شد که این گردش مالی می توانست در آموزش و پرورش انجام شود.

کبگانیان گفت : موضوع دیگر اضطراب و مشکلات روحی و روانی بسیار زیادی بود که خانواده ها با آن مواجه بودند چرا که در ۴ ساعت آینده یک فرد رقم میخورد.

کبگانیان افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی دارد و در واقع به دنبال تایید و تشویق نیست و در راستای رسیدن به وظایف و اهداف خود و آینده کشور عمل می کند,مصوبه کنکوری شورا ابلاغ شده است و از امسال با برگزاری دو نوبت کنکور توسط شورای سنجش وپذیرش اجرایی خواهد شد.

وی گفت :نباید اشتباه تصور کنیم که کنکور دو مرحله‌ای شده است بلکه در دو نوبت برگزار می‌شود که شرکت در هر دو نوبت آن هم اختیاری است و عملکرد یا نتیجه این کنکور‌ها دو سال اعتبار دارد.

دبیر نقشه جامع علمی کشور در مورد تامین امنیت امتحانات نهایی با اهمیت یافتن سوابق تحصیلی تصریح کرد: این امنیت برعهده آموزش و پرورش است و تجهیزات نیاز دارد که هنوز خریداری نشده است جلسات مختلفی را با مسئولان آموزش و پرورش داشتیم و هزینه‌های تامین این تجهیزات را باید دولت پرداخت کند.

وی در مورد محتوای امتحانات نهایی و کنکور گفت: امتحانات و آزمون از کتب‌های رسمی آموزش و پرورش است و چیزی فراتر از آن نیست.

کبگانیان گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر افزایش عمق یادگیری از هدر رفت هزینه ها که در زمینه مهارت های تست زنی انجام می شود جلوگیری می کند .

وی در خصوص تکلیف سهمیه‌های کنکور در سال آینده گفت: همچنان سهمیه‌ها برداشته نشده و سهمیه‌های مناطق محروم پابرجاست و با جدیت نیز این امر پیگیری می‌شود، ۲۷ سهمیه در کنکور داریم که برخی از آن‌ها باید حذف شود برخی تغییر و برخی اصلاح شود.

دبیر نقشه جامع علمی کشور در مورد مدت زمان ارائه سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش موظف است که از ابتدای سال تحصیلی تا پایان سال تحصیلی سوابق دانش آموزان را ارائه کند. این اختیار به شورای سنجش و پذیرش داده شده که برای دانش آموزان سال‌های گذشته سوابق تحصیلی را به مرور ایجاد کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *