رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خرید تضمینی و توافقی خرما در زمان مناسب انجام می‌شود

12:35 - 16 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۰۰۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سرپرست سازمان تعاون روستایی کشور از خرید محصول خرما با دو روش تضمینی و توافقی به صورت ترکیبی با توجه به شرایط بازار در زمان مناسب خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت در نشست میز ملی خرما در دشتستان استان بوشهر با تاکید بر ضرورت مشارکت تشکل‌ها در تصمیم‌سازی‌ها افزود: تشکل‌ها، اتحادیه انجمن خرما و نخلداران باید در مورد تعیین قیمت این محصول مشارکت داشته باشند، زیرا نمی‌شود از نظر فعالان این بخش در تعیین قیمت صرفه نظر کرد.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف سرپرست سازمان تعاون روستایی جا انداختن نقش اساسی تشکل‌ها در تصمیم گیری ها است.

نیکبخت اظهار کرد: برای خرید توافقی خرما باید زمان خرید، قیمت و میزان آن در داخل هر شهرستان و استان مدیریت شود.

وی با اشاره به کارکرد شورای قیمت گذاری گفت: در شورای قیمت گذاری اتحادیه ها، دو نماینده مجلس، وزیران موثر و رییس سازمان تعاون روستایی به عنوان عضو با ریاست وزیر جهاد کشاورزی حضور دارند و آنالیز قیمت محصولات کشاورزی در این شورا انجام می‌شود.

نیکبخت افزود: تلاش می شود با نگاه حمایت از تولید، قیمت به گونه‌ای تعیین شود که خرماداران ضرر نکنند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: قیمت توافقی خرما قیمتی است که باید تشکل‌ها در منطقه در مورد آن به توافق برسند.

وی تاکید کرد: اعتقادی به خرید توافقی خرما از سوی تعاون روستایی ندارم بلکه این تشکل‌ها هستند که در این زمینه باید فعالیت کنند و تعاون روستایی نیز از آنها با تامین منابع مالی حمایت می‌کند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره مشکلات مطرح شده از سوی متولیان بخش خرمای استان بوشهر گفت: این مشکلات خاص این استان نیست و در همه استان‌های خرما خیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: هدف ما حمایت، تقویت و توانمند سازی تشکل‌ها و واگذاری اختیارات است.

نیکبخت با اشاره به برگزاری نشست دیپلماسی صادرات و غذایی با حضور وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مختلف مسئول گفت: در زمان حاضر اتحادیه خشکبار بیشترین استفاده را از این نشست دارد و انتظار می رود فعالان بخش خرما نیز از این ظرفیت استفاده لازم را دشته باشند.

نیکبخت اضافه کرد: خرما به عنوان یک محصول و ثروت اگر جایگاه خود را در فرآوری، صادرات و ارزش افزوده ای که استعداد آن را دارد به دست بیاورد ارزش آن کمتر از پسته نیست بلکه بالاتر است.

وی تاکید کرد: ارزش محصول خرما از نظر توسعه اقتصادی، اشتغال، خلق ثروت و درآمد ارزی برای کشور متر از محصولات دیگر از جمله پسته نیست بلکه بالاتر نیز هست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *