رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تپش نبض فوتبال در انگلیس؛ بررسی فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر

22:31 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۸۲۱۴
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
فصل جدید لیگ برتر انگلیس فردا شب آغاز شده و هیجان و حساسیت در قاره اروپا و جهان جاری خواهد شد.

خبرگزاری میزان - فصل جدید لیگ برتر انگلیس امشب (جمعه) با انجام دیداری بین دو تیم کریستال‌پالاس و آرسنال رسما آغاز خواهد شد. معتبرترین لیگ جهان که فصل پیش با قهرمانی منچسترسیتی به پایان رسید،‌ امسال هم مدعیان زیادی خواهد داشت.

نگاهی به جدول فصل پیش (۲۲-۲۰۲۱)

فصل پیش منچسترسیتی قهرمان شد و تیم‌های لیورپول، چلسی و تاتنهام دوم تا چهارم شدند و به لیگ قهرمانان اروپا رسیدند. آرسنال و منچستریونایتد به لیگ اروپا رفتند و وستهم راهی لیگ کنفرانس اروپا شد.

تیم‌های برنلی، واتفورد و نوریچ سیتی فصل پیش به سطح دوم فوتبال انگلیس سقوط کردند و امسال جایی در لیگ برتر نخواهند داشت.

نگاهی به وضعیت تیم‌های مطرح انگلیسی در فصل ۲۲-۲۰۲۱:

*منچسترسیتی:

تیم ثروتمند و آبی‌پوش شهر منچستر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و با هدایت پپ گواردیولا پا به فصل جدید فوتبال انگلیس خواهد گذاشت. سیتیزن‌ها در بازار نقل و انتقالات خریدی پر سروصدا داشتند و ارلینگ هالند نروژی که تیم های بسیار زیادی خواهان او بودند را به خدمت گرفتند. خولیان آلوارز مهاجم آرژانتینی از ریورپلیت راهی منچسترسیتی شد و کالوین فلیپس هافبک دفاعی لیدز هم برای جانشینی فرناندینیو به این تیم پیوست. سیتیزن‌ها این فصل جدایی های زیادی داشتند، رحیم استرلینگ به چلسی و گابریل ژسوس و الکساندر زینچنکو به آرسنال رفتند، ضمناً فرناندینیو برزیلی هم برای ادامه فوتبالش به کشورش برگشت.

*لیورپول:

قرمز‌های بندر لیورپول با یورگن کلوپ آلمانی در تلاشند تا حسرت از دست رفتن قهرمانی فصل پیش را جبران کنند. آنها با کسب ۹۲ امتیاز نتوانستد قهرمان فصل گذشته لیگ برتر شوند زیرا سیتیزن‌ها ۹۳ امتیازی بودند و تمام تلاش های شاگردان کلوپ را بی ثمر کردند. پس از جذب لوئیز دیاز از پورتو (که ژانویه گذشته اتفاق افتاد)، سرخپوشان آنفیلدی ستاره دیگری از لیگ پرتغال به خدمت گرفتند: داروین نونیز مهاجم ۲۳ ساله و اوروگوئه‌ای بنفیکا که فصل پیش بالاتر از مهدی طارمی آقای گل این لیگ شده بود. جدایی سادیو مانه به مقصد بایرن مونیخ مهم‌ترین اتفاق بازار تابستانی لیورپول بود. به جز این مهاجم سنگالی، دیووک اوریگی و تاکومی مینامینو هم به تیم های میلان و موناکو نقل مکان کردند.

*چلسی:

آبی های لندن امسال در میانه های راه سایه جنگ روسیه و اوکراین را بر سر خود حس کردند و رومن آبراموویچ روس مجبور شد باشگاه را به فروش برساند. این تغییرات باعث نشد شاگردان توخل لغزش کنند و با روند خوبی که در پیش گرفته بودند سرانجام به رده سوم جدول رسیدند. رحیم استرلینگ در خط حمله و کالیدو کولیبالی در خط دفاع مهمترین خرید های این فصل توماس توخل هستند تا جای خالی روملو لوکاکو و آنتونیو رودیگر را پر کنند.

*تاتنهام:

تاتنهام که فصل پیش با روی کار آمدن آنتونیو کنته موفق شد به رده چهارم رسیده و اروپایی شود قصد دارد عملکرد خوب سال های اخیر خود را مجدداً تکرار کند. سرمربی ایتالیایی پس از خرید کولوسفسکی و بنتانکور در ژانویه گذشته از سری آ، ایوان پریشیچ وینگر چپ اینتر و شاگرد سابق خود را به لندن آورد. کلمنت لنگله در خط دفاع، وس بیسوما در خط هافبک و ریچارلیسون برزیلی در خط حمله به ترکیب سفید پوشان لندنی اضافه شده‌اند. استیون برگوین هلندی تنها جداشده‌ی مهم اسپرز در فصل جدید است که به آژاکس رفت.

*آرسنال:

با پنجم شدن در جدول فصل پیش، توپچی‌ها حداقل شانس حضور در لیگ اروپا را خواهند داشت و تلاش آنها برای کسب رتبه‌ای بهتر در جدول و بازگرداندن اعتبار از دست رفته شان خواهد بود. میکل آرتتا این فصل هم کار سختی خواهد داشت و در پی کسب جایگاهی مناسب در بین غول‌های جزیره است. الکساندر زینچنکو و گابریل ژسوس از منچسترسیتی راهی آرسنال شدند و فابیو ویرا پرتغالی از پورتو به جمع توپچی ها پیوست‌. قرارداد قرضی متئو گوندوزی با مارسی قطعی و رسمی شد، همچنین نونو تاوارز پرتغالی هم به این تیم فرانسوی قرض داده شد.

*منچستریونایتد:

فصل پیش یکی از بدترین عملکرد های تاریخ منچستر یونایتد از لحاظ دفاعی رقم خورد و رالف رانکنیگ که از او به عنوان یک تئورسین و ناجی یونایتد نام برده میشد در رسیدن به اهدافش ناکام ماند در جدول ششم شد تا اریک تن‌هاگ هلندی پس از درخشش در آژاکس حالا روی نیمکت منچستریونایتد بنشیند. کریستین اریکسن و لیساندرو مارتینز مهم‌ترین خریدهای این فصل منچستر بودند ضمنا کریستیانو رونالدو که بسیار نزدیک به خروج از این باشگاه بود برای یک فصل دیگر هم در یونایتد ماندنی شد. نمانیا متیچ، خوان ماتا، جسی لینگارد، ادینسون کاوانی و پل بوگبا همگی با اتمام قراردادهای خود و بصورت آزاد راهی تیم های دیگر شدند.

*چهره‌های جدید:

تیم‌های فولام، بورنموث و ناتینگهام فارست چهره‌های جدید لیگ برتر انگلیس هستند که از چمپیونشیپ به سطح اول فوتبال انگلیس راه یافته‌اند.

سایر نقل و انتقالات مهم:

جانلوکا اسکاماکا (وستهم) اسون بوتمن (نیوکاسل) بوبکر کامارا و دیگو کارلوس (استون ویلا) برند لنو (فولام) جسی لینگارد (ناتینگهام فارست) نقل و انتقالات مهم سایر تیم های انگلیسی هستند.

برنامه هفته اول فصل ۲۳-۲۰۲۲:

لیگ برتر انگلیس روز جمعه ۱۴ مرداد ساعت ۲۳:۳۰ فصل جدید خود را آغاز خواهد کرد. در دیدار افتتاحیه، تیم کریستال‌پالاس میزبان آرسنال خواهد بود. سایر تیم‌ها روز شنبه و یکشنبه به میدان می‌روند.

افتتاحیه لیگ‌برتر: کریستال‌پالاس - آرسنال | جمعه ۱۴ مرداد| ساعت ۲۳:۳۰

شنبه:
فولام - لیورپول | شنبه ۱۵ مرداد | ساعت ۱۶
تاتنهام - ساوت‌همپتون | شنبه ۱۵ مرداد | ساعت ۱۸:۳۰
اورتون - چلسی | شنبه ۱۵ مرداد | ساعت ۲۱

یکشنبه:
منچستریوناید - برایتون | یکشنبه ۱۶ مرداد | ساعت ۱۷:۳۰
وستهم - منچسترسیتی | یکشنبه ۱۶ مرداد | ساعت ۲۰

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *