رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پویش «به عشق حسین می‌بخشم» موجب آزادی یک محکوم به قصاص در دزفول شد

9:27 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۷۳۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یک محکوم به قصاص در دزفول پس از گذشت ۶ سال با جلب رضایت اولیای دم به حرمت ماه محرم و پویش به عشق حسین می بخشم، از قصاص رهایی یافت.

خبرگزاری میزان- علیرضا باوی، گفت: یک محکوم به قصاص در دزفول پس از گذشت ۶ سال با جلب رضایت اولیاء دم به حرمت ماه محرم و پویش «به عشق حسین می‌بخشم» توسط اعضاء شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح این شهرستان از قصاص رهایی یافت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: سال ۱۳۹۵ قتلی در دزفول رخ می‎دهد که منجر به اختلافات شدید و سلب آسایش بین چندین خانوار و تشکیل پرونده های متعددی در دادگاه و دادسرا می‎شود.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی متهم به قصاص نفس محکوم می‎شود که با توجه به اعلام پشیمانی وی از بزه خود و درخواست مکرر خانواده محکوم به قصاص، رئیس دادگستری دزفول جهت ایجاد صلح و سازش و رفع کدورت‌های و اختلافات بیش آمده بین این خانوارها، با ارجاع پرونده به شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف این شهرستان، اعضای این شعبه حسب دستور مقام قضایی با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح با بزرگان طرفین جلساتی برگزار می‎کنند و پس از رایزنی‌های فراوان با اولیای دم، تلاش و کوشش آنها به ثمر نشست و زمینه صلح و سازش در این پرونده را فراهم کردند.

باوی در بخش دیگری گفت: پس از مدتی اولیای دم در پویش «به عشق حسین می‌بخشم» از قصاص فرد محکوم صرف نظر کردند و به عشق امام حسین (ع) زندگی دوباره ای به آن بخشیدند و این پرونده پس از ۶ سال منتهی به صلح و سازش شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش دزفول

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *