آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود موج‌ بارشی به نوار شمالی کشور

12:16 - 13 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۶۵۷۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در۲۴ ساعته آینده در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی و برخی نقاط مازندران بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی را اعلام کرد و گفت: در۲۴ ساعته آینده در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی و برخی نقاط مازندران بارش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا در اکثر نقاط کشور جوی آرام را خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال رخداد رگبار پراکنده وجود دارد.

گودرزی بیان کرد: از روز شنبه با ورود موج‌های ضعیفی در نوار شمالی کشور در این مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود و  در روز شنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، دامنه های جنوبی البرز در قم، مرکزی و ارتفاعات  و دامنه های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب در استان‌های همدان، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، غرب کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران در برخی از مناطق رعد و برق و وزش باد شدیدو گاهی خیزش گرد و خاک را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه علاوه بر اردبیل در گیلان، مازندران،گلستان و خراسان‌شمالی بارش‌ها به نسبت شدیدتر خواهد بود و تقریبا تا روز دوشنبه بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در دو روز آینده علاوه بر بارش‌ها در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش بادهای شدید را خواهیم داشت که منجر به خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از شنبه تا سه شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

به گفته وی، آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد را خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان گفت: بیشینه دمای تهران امروز به ۳۹ درجه بالای صفر خواهد رسید و فردا وزش باد شدید در تهران پیش بینی می شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی آب و هوا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *