مختومه شدن بیش از 27 هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان قزوین

13:00 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۵۷۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین می‎گوید در 4 ماهه نخست سال جاری بیش از 27 هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف این استان مختومه شده است.

علی شعبانی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات شوراهای حل اختلاف استان قزوین در جهت ایجاد سازش در پرونده‌ها، گفت: در 4 ماهه نخست سال‌ جاری بیش از 29 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده است که با تلاش همکاران بیش از 27 هزار فقره پرونده با صدور حکم قضایی و مصالحه مختومه شد.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین بین اصحاب دعوا است، افزود: در همین راستا از ابتدای سال تاکنون از کل پرونده های دارای قابلیت سازش، بیش از 10 هزار پرونده منجر به مصالحه شده که بر این اساس مصالحه 53 درصدی پرونده‎ها در شورای حل اختلاف اتفاق افتاده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد صلح و سازش یکی از اهداف و اولویت های مهم شوراهای حل اختلاف است که آثار و برکات بسیار موثری در جامعه دارد و یقیناً با تحقق صلح و سازش و مصالحه، امنیت روانی افراد و جامعه افزایش می یابد و بسیاری از کینه توزی‎ها میان افراد از بین می‎رود، افزود: امیدواریم با تلاش همکاران درصد مصالحه پرونده های شورای حل اختلاف استان تا پایان سال جاری افزایش قابل توجهی پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

 ۲۲۶ مددجوی زندان‌های استان قزوین در یک‌سال گذشته با استفاده از پابند الکترونیک آزاد شدند/ آزادی مشروط ۲۰۰ زندانی استان

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *