آنتوان ابوعاقله: جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی به شیرین ابوعاقله نشان می‎دهد میراث او هنوز زنده است

9:49 - 12 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۳۷۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آنتوان ابوعاقله: جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی به شیرین ابوعاقله نشان می‎دهد میراث او هنوز زنده است
آنتوان ابوعاقله می‎گوید اهدای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی به شیرین ابوعاقله نشان می‎دهد میراث او هنوز زنده است.

«آنتوان ابوعاقله»، برادر «شیرین ابوعاقله»، در گفت‎وگو با میزان ضمن بیان این مطلب که خواهر وی به مدت بیش از 25 سال در فلسطین با شبکه الجزیره همکاری می‌کرد، گفت: ابوعاقله سختی‌های مردم فلسطین را که برای سال‌های سال تحت اشغالگری اسرائیل زندگی می‌کنند، گزارش می‌کرد.

 «آنتوان ابوعاقله»، می‎گوید: شیرین ابوعاقله حرفه خود را دوست داشت و به آن متعهد بود، وی  در میان فلسطینیان بسیار شناخته شده و مورد احترام بود.

وی، افزود: شیرین ابوعاقله به اهدافش و آزادی فلسطین ایمان داشت و تصمیم گرفت برای فلسطین کار کند؛ خیلی برای او مهم بود که جنایات رژیم اشغالگر را گزارش کند.

«آنتوان ابوعاقله»، با اشاره به اهدای جایزه مراسم حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در ایران به «شیرین ابوعاقله»، گفت: شیرین ابوعاقله جایزه‌های بسیاری را از کشورهای مختلف، از جمله جایزه مراسم حقوق بشر اسلامی را در ایران، دریافت کرد؛ این امر (دریافت جایزه از ایران) بعد از شهادت او انجام شد و این بدان معناست که حتی پس از اینکه وی توسط رژیم اشغالگر صهیونیست هدف قرار گرفت و ترور شد، میراثش هنوز بر جای مانده و زنده است.

برادر «شیرین ابوعاقله» در ادامه خواستار تحقیقات درباره شهادت خواهر خود شد و اظهار کرد: ما به عنوان خانواده شیرین ابوعاقله، خواهان آن هستیم که درباره جان باختن شیرین و مسئول این قتل تحقیقات انجام شود؛ کاملا روشن است که شیرین از سوی رژیم اسرائیل، هدف قرار گرفت.

«آنتوان ابوعاقله»، همچنین ضمن اشاره به چگونگی شهادت «شیرین ابوعاقله»، افزود: شیرین ابوعاقله در حالی که مشغول پوشش حمله اسراییل به اردوگاه آوارگان جنین بود توسط نیروهای اشغالگر هدف قرار گرفت؛ 16 گلوله به سمتش شلیک شد که وی را به قتل رساند و همکارش علی الصمودی را زخمی کرد.

وی تاکید کرد: همه گزارش‌ها از خبرگزاری‌های مختلف و سازمان ملل به طور واضح بیان کردند که گلوله‌هایی که از سمت اسراییلی‌ها شلیک شد شیرین ابوعاقله را کشته است.

«آنتوان ابوعاقله»، همچنین به تحقیقات آمریکا درباره شهادت خواهرش و دیدار اخیر با «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا پرداخت و گفت: ما در حال کار کردن بر روی این موضوع بوده‌ایم که تحقیقات معتبر و مستقلی توسط دولت آمریکا انجام شود که بتواند ما را قادر سازد تا برای شیرین ابوعاقله به دنبال عدالت باشیم؛ ما توانستیم با وزیر خارجه آمریکا دیدار کنیم؛ ما به او نگرانی‌های خود را توضیح دادیم و خواسته‌هایمان را برای انجام یک تحقیق عادلانه، معتبر و مستقل درباره مرگ شیرین به او انتقال دادیم.

وی درباره نتیجه تحقیقات آمریکا درباره شهادت «شیرین ابوعاقله»، توضیح داد: ما همچنان بیانیه‌ای که توسط دولت آمریکا منتشر شده و بر اساس هیچ واقعیتی نبود و برای پرونده شیرین مخرب بود را رد کردیم؛ ما امیدواریم این بیانیه پس گرفته شده یا بر اساس واقعیت‌ها اصلاح شود.

«ابوعاقله»، همچنین درباره حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مراسم تشییع «شیرین ابوعاقله»، گفت: متاسفانه رژیم اسرائیل با خونسردی شیرین را کُشت و پس از آن همچنین بدون هیچ توجیهی به مراسم تشییع او حمله کرد و عزاداران را مورد ضرب و شتم قرار داد؛ این اعمال اشغالگران برای حمله بدون دلیل و توجیه به مراسم تشییع متوحشانه و بربر گونه بود.

برادر «شیرین ابوعاقله» در بخش دیگری بیان کرد: از شیرین همیشه به عنوان صدای فلسطین و نماد رسانه یاد خواهد شد که این توانایی را داشت که از تمام اعمال و جنایات اشغالگران گزارش تهیه کند که مطمئن شود همه در دنیا درباره این می‌‍‌شنوند؛ و ما همیشه او را به یاد خواهیم داشت.

«آنتوان ابوعاقله»، در پایان گفت: مرگ شیرین ابوعاقله برای ما به عنوان خانواده‌اش و برای همه مردم فلسطین بسیار غم‌انگیز و شوک برانگیز بود و این را نشان می‌دهد که اسرائیل اشغالگر هیچ زمانی کشتن صلح و از بین بردن امید فلسطینی‌ها برای آزادی از این اشغالگری متوحشانه که برای سال‌ها تحت آن زندگی کردند را متوقف نخواهد کرد.

گفتگو: بهرام مظاهری

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرین ابوعاقله

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *