استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان استان هرمزگان 72 درصد افزایش یافته است

15:47 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۱۹۰۹
رئیس کل دادگستری هرمزگان از رشد ۷۲ درصدی صدور آرای قضایی با موضوع استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: باید با صدور آرای متناسب تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می‌دهد از صدور قرارها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری شود.

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: تأکیدات ریاست قوه قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری باعث شده تا یک نهضت عمومی در بخش‌های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده جایگاه زندان های استان هرمزگان بر اساس شاخص های نوزده گانه ارائه شده توسط قوه قضاییه ارتقا یافته و بر این اساس اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هرمزگان، رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رشد ۷۲ درصدی صدور آرای قضایی با موضوع استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در استان خبر داد.

بر اساس آمار موجود در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۲ درصد از جلسات دادرسی با زندان های استان به صورت الکترونیک برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به راه اندازی سامانه آنلاین ملاقات زندانیان و خانواده هایشان توسط دادگستری استان هرمزگان برای اولین بار در کشور، از برگزاری تعداد ۳ هزار و 859 ملاقات تصویری در زندانهای استان و رشد دوبرابری برگزاری ملاقات های آنلاین میان زندانیان و خانواده هایشان در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.

قهرمانی از رشد ۷۲ درصدی صدور آرای قضایی با موضوع استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در استان خبر داد وتأکید کرد: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است که به همین منظور برنامه بازدید‌های منظم، مستمر و هدفمند مسئولان و قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای تسریع در رسیدگی به مطالبات و مشکلات زندانیان، پیش بینی و عملیاتی شده است.

وی با اعلام اینکه قضات استان هرمزگان در چهارماهه نخست امسال ۲ هزار و 850 بار از زندان های استان بازدید کرده اند، ضمن تأکید بر لزوم هدفمند سازی بازدیدها خاطر نشان کرد: بازدید از زندانها نباید تشریفاتی باشد و حتماً باید به صورت کارآمد و مؤثر انجام شود تا نتایج ملموس آن در ساماندهی به جمعیت کیفری زندان ها بیش از پیش قابل مشاهده باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *