رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پذیرایی در مراسم عزاداری محرم ممنوع است/ توزیع نذورات به صورت خشک یا خام

13:18 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۰۵۱۱
مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) ویژه محرم و صفر امسال، به برگزار کنندگان مراسم عزاداری توصیه کرده است پذیرایی از عزاداران با نذورات در محل های برگزاری مراسم انجام نشود.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) ویژه محرم و صفر امسال، به برگزار کنندگان مراسم عزاداری را اعلام کرد.

در این دستورالعمل آمده است: با عنایت به مخاطرات جدی نسبت به توزیع نذورات به شکل سنوات گذشته، توصیه می شود پذیرایی در محل عزاداری انجام نشود و در صورت پذیرایی در محل برگزاری مراسم، اولویت در فضای باز و فضاهای بسته دارای تهویه مناسب و استفاده از ظروف یکبار مصرف دارای مجوز قانونی (ترجیحا" ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی) است. توزیع نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط  با اولویت مواد غذایی خشک و یا خام خواهد بود. 

در ادامه این دستورالعمل تاکید شده است: در صورت برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای (موکب ها،‌خیمه ها،‌چادر و...) در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها مدیریت تجمع به نحوی باشد که رعایت فاصله توسط موکب داران و خادمین ایستگاه ها کنترل شود. 

متن کامل دستورالعمل‌ها را اینجا مشاهده کیند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *