بورل: اکنون زمان تصمیم گیری درباره برجام است

17:07 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۹۵۲۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‎گوید که اکنون زمان تصمیم گیری برای احیای توافق هسته‎ای است.

خبرگزاری میزان - «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مطلبی که در پایگاه این اتحادیه منتشر کرده، نوشت که اکنون باید تصمیماتی اتخاذ شود تا از این فرصت منحصر به فرد برای موفقیت (احیای برجام) استفاده شود.

«بورل»، ادعا کرد که پس از 15 ماه مذاکرات سازنده و فشرده در وین و تعاملات بی‌شماری با اعضای برجام و آمریکا، به این نتیجه رسیده‌ام که فضا برای مصالحه‌های مهم دیگر تمام شده است.

وی در بخش دیگری مدعی شد «من اکنون متنی را روی میز گذاشته‌ام که با جزئیات دقیق به لغو تحریم‌ها و همچنین گام‌های هسته‌ای مورد نیاز برای بازگرداندن برجام می‌پردازد؛ این متن نشان‌ دهنده بهترین توافق ممکن است که من به عنوان تسهیل کننده مذاکرات، آن را امکان پذیر می‌دانم.»

«جوزف بورل»، افزود که این یک توافق کامل نیست، اما تمام عناصر اساسی را مورد توجه قرار می‌دهد و شامل سازش‌هایی است که به سختی توسط همه طرف‌ها به دست آمده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری نوشت که اکنون باید تصمیماتی اتخاذ شود تا از این فرصت منحصر به فرد برای موفقیت (احیای برجام) استفاده شود؛ من هیچ جایگزین جامع یا مؤثر دیگری را در دسترس نمی‌بینم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *