پایان عملیات حج تمتع 1401/تمامی حجاج بستری در بیمارستان‌ها به کشور منتقل شدند

14:18 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۹۱۶۹
ر ئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به این که عملیات جمعیت هلال احمر در مراسم حج 1401 به پایان رسید، از اعزام تمامی حجاج بستری در بیمارستان های سعودی به کشور خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به این که آخرین کاروان حجاج ایرانی روز گذشته به کشور برگشتند، گفت: ساعاتی پس از بازگشت آخرین کاروان حج از عربستان سعودی به ایران، آخرین تیم مرکزپزشکی حج وزیارت نیز عازم ایران شدند تا عملیات جمعیت هلال احمر در حج تمتع 1401 به پایان رسد.

وی افزود: خوشبختانه تمامی حجاج در سلامت کامل به سر می برند و تمام بیماران بستری در بیمارستان های سعودی به کشور منتقل شدند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امسال نزدیک به 40 هزار زائر به حج اعزام شدند که با توجه به زمان محدود آماده سازی، حجم زیادی از وظایف در کم ترین زمان ممکن انجام شد و در همین مدت زمان کوتاه مراکز درمانی هلال احمر در مکه، مدینه، منا و عرفات راه اندازی شدند.

مرعشی ادامه داد: در مجموع 464 نفر از حجاج در مراکز درمانی بستری و نزدیک به 9 هزار خدمت پاراکلینیکی و بیش از 35 هزار خدمت پرستاری و جراحی کوچک در مراکز درمانی هلال احمر به حجاج  ارائه شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به سایر خدمات ارائه شده به زائران تصریح کرد: بیش از 67 هزار نسخه در مراسم حج تمتع 1401 صادر و بیش از 72 هزار ویزیت نیز توسط پزشکان اعزامی صورت گرفته است. در مجموع بالغ بر 214 هزار خدمت در طول مدت برگزاری مراسم حج به زائران ارائه شد.

وی افزود: متاسفانه در مراسم حج سال جاری 3 نفر از زائران جان خود را از دست دادند که دو نفر از آن ها خانم و یک نفر نیز آقا بوده است.

مرعشی با اشاره به همکاری خوب مجموعه بهداشتی عربستان سعودی با جمعیت هلال احمر، گفت: پس از دیدار کولیوند با رئیس هلال احمر عربستان سعودی، توافقات خوبی صورت گرفت و همکاری با هلال احمر سعودی به شکل خوبی در مراسم حج صورت گرفت و بهترین خدمات به حجاج ارائه شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *