الگو سازی در دوران تحول و تعالی

10:29 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۴۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یکی از محورهای مهم دوران تحول و تعالی که کمتر به آن توجه شده است موضوع تربیت مدیران مردمی و ساده زيست است که قطعا تصميمات این مدیران مورد پذیرش مردم قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری میزان قرار داد، نوشت: قوه قضاییه در دوران تحول جهت رفع بسیاری از چالش های کنونی خود برنامه های عملیاتی قابل توجهی را تعریف کرده به نحوی که اجرای این برنامه‌ها موجبات تعالی این قوه نیز شده است.

به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران اجتماعی رضایتمندی و به تعبیری افزایش سرمایه اجتماعی با اجرای برنامه های تحولی در حوزه حقوق شهروندی، رعایت حقوق متهمان و محکومان، گستره عفو و گذشت، ارتقاء وضعیت زندانیان و... اعتماد مردم را به دستگاه قضایی بیش از گذشته افزایش داده است اما به نظر می رسد تسریع درنهضت خدمت رسانی به عنوان یکی از مولفه‌های بنیادین این دوران توسط کنشگران این دستگاه بالاخص در مدیران ارشد نیازمند بهره‌گیری از الگوهای موفق این قوه است.

سفر استانی ریاست قوه قضاییه به بوشهر در تاریخ چهارشنبه 5 مرداد 1400بدون تشریفات برگزار شد به طوی که هواپیمای حامل وی در مسیربازگشت دچار مشکل فنی شد و این مقام مسئول در کنار مردم قرار داشت این موضوع از چندین منظر قابل بررسی و توجه است این سفر همانند چندین سفر گذشته رئیس قوه به استان‌های هرمزگان و اصفهان بدون پروتکل‌های مرسوم برای مسئولان عالی رتبه هرچند که این امکان فراهم بود تا با هواپیمای اختصاصی و با ایمنی بالا ماموريت و سفرهای کاری را انجام دهد.

لیکن این اقدام ستودنی وی قطعا ایجاد تغییر رویکرد در مدیران دستگاه قضایی و به تعبیری آموزش رفتار عملی بر پایه ساده زیستی و پرهیز از اشرافیگری به عنوان شاخص‌های برای مدیران اسلامی در درون قوه قضاییه بوده و بلاشک قابل تعمیم به سایر مجموعه‌های حاکمیتی است شاید یکی از محورهای مهم دوران تحول و تعالی که کمتر به آن توجه شده است موضوع تربیت مدیران مردمی و ساده زيست است که قطعا تصميمات این مدیران مورد پذیرش مردم قرار خواهد گرفت و چه زیبا فرمودند مقام معظم رهبری که رفتار مسئولان، گفتار مسئولان و تعالیمی که می‌دهند باید همچون اسلام ضد جهت اشرافی گری باشد.

به نظر می‌رسد الگوپذیری و تاثیر مدیران قوه از منش ریاست قوه قضاییه در زمان حاضر که به تعبیر صاحب نظران مدیریتی عصر مدیریت و رهبری است؛ می‌تواند به برنامه‌های تحولی شتاب بخشد و این امر علاوه بر انسجام تشکیلاتی در بدنه قوه باعث پرورش مدیران مردمی و ولایت‌مدار در سطوح مختلف خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *