رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مروری بر جنایت «کفر قاسم»/ قتل عام 50 فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی برای ارعاب

8:19 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۳۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نظامیان رژیم صهیونیستی در جنایت کفر قاسم به دنبال استفاده از کشتار غیرنظامیان فلسطینی به عنوان ابزاری برای بیرون راندن آنها از خانه‌هایشان بودند.

خبرگزاری میزان - اسناد از طبقه‌بندی خارج شده جزئیات جدیدی را در مورد قتل عام برنامه‌ریزی شده غیرنظامیان فلسطینی در جریان قتل عام «کفر قاسم» نشان می‌دهد.

به گزارش «میدل ایست آی»، یک فرمانده صهیونیست به سربازان توصیه کرد که «مطلوب است تعدادی تلفات وجود داشته باشد.»

50 غیرنظامی فلسطینی از جمله کودکان، ساکنان سالخورده و یک زن باردار هنگام بازگشت از محل کار خود توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند در حالی که نمی‌دانستند در محله آنها قوانین منع آمد و شد اجرا شده است.

بر اساس رونوشت محاکمه فردی که فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در «کفر قاسم» را بر عهده داشت، سربازان رژیم صهیونیستی می‌دانستند که قربانیان آنها غیرنظامیان غیرمسلح هستند که از مقررات منع آمد و شد مطلع نشده بودند.

این فرمانده در جریان محاکمه خود اذعان کرده که غیرنظامیان فلسطینی در منطقه «کفر قاسم» از قوانین منع آمد و شد مطلع نبوده‌اند.

«کفر قاسم» یک روستای فلسطینی است که در سال 1948 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد.

این قتل عام خشم بین‌المللی را برانگیخت و منجر به محاکمه مهم نظامیان صهیونیست شد؛ برای چند دهه‌، رژیم صهیونیستی از انتشار رونوشت‌های دادگاه خودداری می‌کرد و مدعی بود که این موارد امنیت داخلی را به خطر می‌اندازد.

این اسناد همچنین پیوند جدیدی را بین این قتل عام و طرح مخفی رژیم صهیونیستی برای اخراج فلسطینیان نشان می‌دهد.

فرمانده صهیونیست در جریان محاکمه خود همچنین گفت که مقام ارشدش به او اطلاع داده که نیروهای خود را در امتداد مرز شرقی روستا مستقر کند تا فلسطینیان را از اراضی اشغالی بیرون برانند.

اعترافات این فرمانده نظامی صهیونیست نشان می‌دهد که چگونه رژیم صهیونیستی در جریان قتل عام کفر قاسم از این اقدام به عنوان ارعاب برای اخراج فلسطینیان استفاده کرده است.

یکی دیگر از سربازان رژیم صهیونیستی اذعان کرده که هدف از منع آمد و شد ترساندن فلسطینی ها بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *